Včera bol modrý pondelok, dnes je sivý utorok

a zároveň aj posledný marcový deň. Sivý je doslovne. Vonku sa pomedzi kvapky dažďa púšťajú z oblohy aj vločky snehu. Mojím úmyslom včera bolo, že prispejem na blog modrým príspevkom. Hľadala som v archíve, no veľa som toho nenašla a ani sa mi veľmi hľadať nechcelo. Radšej som sa popoludní vybrala von s fotoaparátom. Ako prvé som fotila modré kvety na záhone pri dome. Lenže vonku bol taký vietor, že som len s veľkými problémami urobila nejaké fotky. Od domu som sa pobrala do neďalekého lesíka. Tam som fotila aj fialky (viem, že sú fialové, ale berte to tak, že je to odtieň modrej), dokvitajúce scily a na záver mojej prechádzky lesíkom som objavila aj modrého chrobáka. 

To, že *modrý pondelok*  sa nepoužíva len vo význame, keď ide o deň s nechuťou k práci, som sa náhodou dozvedela včera z internetu. Je to posledný pondelok pred Veľkou nocou a druhý deň pašiového týždňa. Čo je pašiový týždeň? Takto o ňom písal pred ČASom jeden zo slovenských denníkov:

“Svätý alebo Pašiový týždeň je obdobie, keď si kresťania pripomínajú posledný týždeň Ježišovho života na zemi. Aj napriek tomu, že sa hovorí týždeň, ide o 9 dní s týmito prívlastkami: Kvetná nedeľa, Modrý pondelok, Sivý utorok, Škaredá streda, Zelený štvrtok, Veľký piatok, Biela sobota, Veľkonočná nedeľa, Veľkonočný pondelok. Veľkou nocou sa myslí tá zo soboty na nedeľu, keď Ježiš Kristus vstal z mŕtvych.  Svätým týždňom sa končí 40-dňový pôst.”

Nakoniec som teda fotky mala, ale kým som ich všetky stiahla do počítača a kým som ich prebrala, už sa mi nič na blog písať nechcelo. Veď ráno je múdrejšie večera, nie nadarmo sa tak hovorí. Tu je nakoniec galéria tých fotografií, ktoré som vybrala z archívu a aj tie nové.

Modrý kostolík

IMGP8822

IMG_5902

DSCN3827

DSCN5407

IMG_5925

Viete, aký je ešte okrem toho, že je sivý utorok, deň? Posledný deň prvého štvrťoku a posledný deň druhého roku tohto blogu. Zajtra má tento blog svoje druhé narodeniny. Presne 1. apríla 2013 som zverejnila prvý príspevok. Pre radosť niektorých čitateľov uvediem pri tejto príležitosti zase niečo z jeho štatistiky (štatistiku ako predmet som v škole neznášala).

Keď som si ich teraz prezerala, tak som si povedala, že až sa raz budem veľmi  nudiť, kliknem si na všetky stránky, z ktorých sa prišlo na môj blog. Je ich dosť. Väčšinu z nich som navštívila tiež, o niektorých som ani netušila.  Čo ma ale najviac prekvapuje, je poradie návštevnosti príspevkov. Skopírovala som ho rovno zo štatistiky.

Najúspešnejšie príspevky v období končiacom 2015-03-31 (zhrnutie)

Po celý čas

Že sa na tretie miesto navštevovaných príspevkov dostane článok o kobercoch z odpadu, by som nikdy nepredpokladala. Kto to ku mne chodí skoro každý deň na Koberce z odpadu? Prečo? Všímam si to už dobre dlho. Myslím si, že tu mám oveľa viac iných a zaujímavejších článkov, no pomaly nie je dňa, kedy by som v štatistike nevidela, že bol zase niekto na kobercoch.

Veď sa na to pozrite:

Článok bol zverejnený 13. septembra 2013

Mesiace a roky

Jan Feb Mar Apr Máj Jún Júl Aug Sep Okt Nov Dec Celkom
2013 11 2 17 13 43
2014 57 50 38 16 21 0 14 18 22 18 15 6 275
2015 16 29 51 96

Priemerne za deň

Jan Feb Mar Apr Máj Jún Júl Aug Sep Okt Nov Dec Celkovo
2013 1 0 1 0 0
2014 2 2 1 1 1 0 0 1 1 1 1 0 1
2015 1 1 2 1

Zaoberám sa blbosťami, ja viem (je to preto, že by som mala robiť úplne niečo iné, ale do toho sa mi vôbec nechce).

Najprv som si myslela, že tam mám fotku nejakej osoby a tá sa chodí na seba pozerať 😛 Ale v tom to nie je. Žeby sa obyvatelia Slovenska rozhodli robiť koberce z odpadu a s nádejou u mňa hľadajú návod? Ani v tom to asi nebude. Ozve sa mi ten, kto je za tými klikaniami na spomínaný príspevok? Mám jedno také malilinké tušenie. Nebude to náhodou niekto, kto si nedokáže môj blog otvoriť ináč, len tak, že si ho dal zapamätať vo svojom počítači cez tento článok? Keby som to nebola už zopárkrát u niektorých ľudí videla, nikdy by mi nenapadlo, že aj také čosi môže existovať….

Sľubujem, že pri najbližšej príležitosti pôjdem s fotoaparátom na akciu, kde budú ukazovať koberce z odpadu, aby som sem mohla dať ďalšie fotky 🙂

Končím s malým zamyslením z príležitosti výročia tohto blogu. Želám si, vlastne jemu, aby ste ho navštevovali aspoň tak, ako doteraz. Všetkým pravidelným aj náhodným čitateľom ďakujem za priazeň.

12 thoughts on “Včera bol modrý pondelok, dnes je sivý utorok

  1. Vam kažejo lepe slike. Oprostite, naredi nam Spring Break in nevihtami bes precej mogočna, je hladno in dežuje, sneži …. samo neprijetno:-(

    Vam Vesele velikonočne praznike in najboljše želje Mathilda ❤

    Páči sa mi

  2. Moc hezky jsi se vypořádala s modrým pondělím. 😉
    Zaujala mě tvá statistika a zajímavá je tvá úvaha o tom, že by někdo přes ten “koberec” mohl chodit na tvůj blog. Ono to totiž vůbec není od věci. Například já mám ve svých oblíbených tvou adresu jen na “krásný modrý Dunaj” a přes něj se dostávám třeba sem na “Barevný svět”. 🙂

    Páči sa mi

  3. Jarka, to je trošku iné. Ty chodíš cez blog, čo je bežné, ale nie cez jeho niektorý konkrétny článok. Mne pripadá ten príspevok o kobercoch tak všedný, že mi nenapadlo nič iné, len to, čo som napísala 🙂 Od 1. apríla sa chystám na ďalší príspevok, aj som ho rozpísala, ale nedokončila. Nejako sa mi do toho nechce.

    Páči sa mi

  4. Jarka, ešte som sa sem vrátila. Podnet si mi dala ty sama. Kedysi dávnejšie som ti už písala, že či by si si nevymenila u seba na blogu ten odkaz nie na jeden konkrétny blog, ale na môj google+ profil, kde mám vždy zdieľané tie najčerstvejšie príspevky na blogoch. Okrem toho, aj tam prispievam ďalšími fotkami, o facebooku ani nehovorím, lebo viem, že tam nemáš konto a ani ho nechceš. Na google uvidíš všetky moje verejné príspevky bez toho, aby si sa tam musela registrovať. Google ťa síce vyzýva, lebo chce mať stále viac a viac nových ľudí. No nikoho nenútia, verejné príspevky sú viditeľné každému.
    Ten odkaz som kedysi poctivo dávala ku všetkým mojim komentárom na tvojom blogu, ale prestala som ho uvádzať, lebo som videla, že aj tak cez to nechodíš. Toto je on: https://plus.google.com/u/0/104645994859709007626/posts

    Páči sa mi

  5. Ajka, fotky sú spred týždňa. Odvtedy sa tisíckrát zmenilo počasie. Včera nám tu dokonca zase aj snežilo. A aj na fotkách fialiek tohto príspevku nájdeš kvapky dažďa, po ktorom sa hneď ukázalo slniečko.

    Páči sa mi

Pridaj komentár

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.