Ako nás Kornel navštevoval

S prichádzajúcou zimou som pripravila na balkóne kŕmidlo pre vtákov. Zo skúseností minulých rokov som očakávala, že k nám budú prilietavať sýkorky, možno aj vrabce a hlavne drozdy. Tie k nám počas predošlej zimy prilietavali najčastejšie.

Ani si neviete predstaviť, ako som zostala prekvapená, keď som jedného popoludnia zistila, že na našom balkóne je ďateľ. Už vtedy, keď som si ho prvý raz všimla, som si ho odfotila. Milý ďateľ prilietaval počas celej zimy. No nie iba jeden. Najprv som si myslela, že je to stále ten istý, ale raz som si všimla, že ďateľ, na ktorého sa práve pozerám je väčší ako ten, na ktorého som bola zvyknutá. No a potvrdilo sa mi to aj vtedy, keď som videla, že na balkóne sú naraz dvaja.  Už k nám prilietavali niekoľkokrát za deň a ja som ich tajne sledovala. Boli vždy veľmi plachí. Len čo zbadali, že sa niečo mihlo v kuchyni, už aj boli preč.

Niekedy koncom zimy som si povedala, že ja dám našim ďatľom meno. Nie všetkým, ale všetkých budem volať rovnako. Našla som si prvú fotografiu v archíve môjho počítača a zistila som dátum, kedy som urobila prvú fotku. V ten deň bolo v kalendári Kornélie. No ja som chcela dať naším ďatľom mužské meno, tak som ich nazvala Kornelom. Takže odvtedy som už nehovorila o ďatľovi, ale o Kornelovi.

IMG_6953

IMG_6957

IMG_6959

IMG_8955

IMG_8957

IMG_9818

IMG_4188

Vidíte, na čo som týchto vtákov na náš balkón nalákala? Na kus hovädzieho loja, ktorý som pôvodne kúpila sýkorkám. No tie si ho ani nevšimli. Najprv visel, potom som ho rozdelila na dva kusy a jeden som len položila na múrik balkóna a ďalší kus som dala do jedného hrantíka od kvetov. A to bol ten moment, kedy k nám ďatle začali lietať čoraz častejšie. Ani ten loj doteraz nestačili zjesť, taký veľký kus ho bol.

Chcem upozorniť, že všetky fotografie sú zachytené z kuchyne spoza neumytého okna.

2 thoughts on “Ako nás Kornel navštevoval

  1. Brilliant pictures. The google translater is not that brilliant in translating , but I did get the idea. You are just as passionate about birds than I am. Catching the woodpecker like that is amazing as they are indeed very shy. Love your pics ans will visit more often.

    Like

Pridaj komentár

