Biela magnólia

Kým som videla prvý raz kvet magnólie, musela som si veľa rokov odžiť. Verte mi, či nie, ale je to iba zopár rokov, čo som tento strom videla kvitnúť prvý raz. Bolo to až pri mojej návšteve Londýna na jar 2009. Po návrate som začala pátrať, kde v Bratislave takýto strom rastie. Vtedy som sa dozvedela, že aj strom, ktorý rastie len

kúsok od sochy Janka Kráľa

v parku, ktorý je pomenovaný práve po tomto básnikovi, je magnólia. A táto zakvitne vždy na jar krásnym bielym kvetom, kedy vyzerá ako krásna nevesta. To, že som nikdy predtým nemala to šťastie, vidieť strom zakvitnutý, je dané tým, že magnólia kvitne len veľmi krátko.

Aj tento rok, kedy je vegetácia oproti iným rokom o dosť oneskorená, som bola už dvakrát pred zakvitnutím v Sade Janka Kráľa skontrolovať, ako to s magnóliami v parku vyzerá. Okrem tejto, sú tam ešte ďalšie štyri alebo päť stromov. Takže dnes prichádzam s prvým dielom magnólií.

IMG_8959

FAREBNÝ SVET

IMG_8952

IMG_8955

IMG_8940

IMG_8932

IMG_8951

Prajem vám všetkým krásny jarný víkend!

Zdieľané

s

Floral Love

floral love monas

7 thoughts on “Biela magnólia

  1. Je úžasná, mám magnólie odjakživa ráda tohle by měl být magnolia stellata, nejranější odrůda. Ovšem dost mne překvapuje to že je to strom, protože ta je většinou pěstovaná jako keř, a nebo je to hodně starý exemplář. Je pravdou že nerostou nějakou závratnou rychlostí. Další je v kvetení Magnolia x soulangeana, ty klasické které vypadají jako tulipán a pak kvete ta co mám já Magnolia trifasciata rozkvétá koncem května a začátkem června. Je to nádherný fotoúlovek a už se těším na ostaní.

    Like

    1. Ďakujem za toľké informácie, ktoré u teba vždy obdivujem. Z textu už vieš, že o tomto strome viem len posledných pár rokov. Dnes som bola fotiť ďalšie magnólie, ale nebolo to v Sade JK, ale na dvoch iných miestach. Uvidíš v ďalších príspevkoch.

      Like

Pridaj komentár

