Blogový svet je zaujímavý

Dnes som dostala báseň. Prišla mi e-mailom od blogera, ktorý navštevuje moje blogy a ja ten jeho tiež. Lenže ja mám s tým jeho trošku problémy. Keďže neviem anglicky, jeho básne si nechávam preložiť automatickým prekladačom. No a ten, ako asi všetci dobre vieme, neprekladá veľmi presne. U básní je to logické, no translator neprekladá správne ani obyčajné hovorové texty.

Všimla som si, že bloger Maxima ku mne prichádza z Chorvátska, preto som sa ho v jednom komentári spýtala, prečo píše po anglicky. Jeho odpoveď bola, že preto, aby si jeho poéziu mohlo prečítať viac ľudí. Toto mi odpísal v správe, ktorú som dostala e-mailom, spolu s touto básňou.

Vy, čo viete anglicky, kliknite na jeho blog a prečítajte si, o čom Maxima píše. Vy, čo anglicky neviete (ako aj ja), prečítajte si aspoň túto chorvátsku báseň.

jutarnja magla

Vrijeme ne dozvoljava da te zagrlim
istino moga života
jutarnje magle guste ne probojne
ne daju da ti dotaknem
lice ostavljam
ti evo na ulasku novi dan
novu
pjesmu i ružu crvenu od krvi
uzburkane,
tvojim uvojcima

volim te

Táto korešpondencia ma inšpirovala k tomu, aby som si pozrela fotografie z mojich posledných návštev Chorvátska. Niektoré z nich som vybrala aj pre vás.

IMGP0023

IMGP0473

IMGP9801

IMGP9933

Poetovi do Chorvátska prajem do budúcnosti veľa tvorivých nápadov a krásne básne, ktoré potešia nielen jeho chorvátsku priateľku, ale aj mnoho iných žien, ale aj mužov na svete.

6 thoughts on “Blogový svet je zaujímavý

Pridaj komentár

