Môj farebný svet s hudbou

Aj vy súhlasíte so mnou, že farebný svet netvoria len obrazy? Teda to, čo vidíme očami, ale aj všetko to, čo vnímame inými zmyslami nám tiež spestruje svet?  Teraz by som rada písala o tom, čo robí môj svet farebnejší. Je to napríklad aj hudba.

Ako dieťa ma rodičia dali do hudobnej školy, aby som sa učila hrať na klavír. Nebola som z toho veľmi šťastná, hlavne vtedy, keď som videla, že iné deti sa hrali vonku a ja som musela cestovať do sedem kilometrov vzdialeného mesta s taškou, v ktorej som si niesla noty. Hodiny teórie som priam neznášala. No časom som si klavír obľúbila a dnes ľutujem, že na ňom vôbec nehrám. Síce mi môj klavír rodičia darovali, ale ja nie som ani toľko schopná, aby som si ho dala naladiť.

Preto rada počúvam hudbu iných interpretov. Možno aj vy poznáte toho, ktorého mám veľmi rada. Ak nie, tak ho vďaka tomuto článku spoznáte.  Je ním

Ludovico Einaudi

Menšiu pozornosť som mu už na jednom z mojich starších blogov venovala. Bolo to v článku Primavera, kde som zdieľala video práve so skladbou s rovnakým názvom. To, že o ňom teraz znovu píšem, je zásluhou aj mojej blogovej priateľky Daniely, ktorej blog ponúka práve túto nádhernú hudbu. Máte teda viac možností, ako si vypočuť hudbu Ludovica. Buď si ju nájdite na známej stránke alebo kliknite na Danielin blog  Jurnal de gradina. Okrem krásnych fotografií nielen z jej záhrady a krajiny, kde žije, si tam vypočujete krásnu klavírnu hudbu.

4 thoughts on “Môj farebný svet s hudbou

  1. Díky!
    Hezky se to poslouchá, zvlášť když poslední týdny jsem vytížen v práci a chtěl bych něco poslouchat. Z lehčího žánru mě z klavírních věcí k práci vyhovuje Richard Clayderman. Trochu mi připomíná našeho Maláska z dob před dvaceti lety. Je zajímavé, když mám v práci něco počítat, tak nesnesu žádnou hudbu, pouze vybranou renesanční a některé skladby Petra Ebena. 🙂
    S tím učením v mládí jsem měl šanci v tom, že moje máma byla učitelkou hudební teorie a klavíru. Z toho zbyl ve mě jen jakýsi základ, že jsem asi pět let byl nucen hrát na housle. No flákal jsem to tenkrát dost.
    V nynější době, když jsem zjistil, že aktivní hudba na hudební nástroje a třeba i zpěv může být vyborný relaxační prostředek po intenzivní práci, bych se rád na lecos z hudební nauky třeba zeptal. Už není koho…

    Like

    1. No tak ešte raz, napísaný komentár sa mi pred odoslaním podarilo vymazať 😦 Písala som, že dnes ráno som si prezerala blogy, ktoré mi načítava google reader a uvedomila som si, že si dávno nič na svoje blogy nepridal a že si sa ani u mňa dlho neukázal. No a tieto moje telepatické myšlienky prišli až k tebe a čo som si tu dnes nenašla? Tvoj komentár 🙂 Ďakujem!
      Áno, tá hudba sa počúva dobre a som rada, že sa ti páči. Mohol si si už aj u mňa na FB všimnúť, že mám Ludovica medzi obľúbenými a občas tam niečo od neho na nástenku dám. Čo sa týka toho učenia sa na nástroj, nikdy nie je neskoro. Moja bývalá kolegyňa sa dala na učenie hry na klavír tesne v preddôchodkovom veku. Nikdy predtým na žiaden nástroj nehrala.

      Like

Pridaj komentár

