Zajtra majú sviatok tulipány

Z kalendára sviatkov vyberám toto:
13. máj – Deň tulipánov
Tento deň je oslavou tulipánov pre svoju krásu a jednoduchosť. Sú jedinečné, ihneď rozpoznateľné a so širokou škálou farieb a odrôd. Tulipán je jedným zo symbolov Holandska. Pôvodne bol kvet nájdený v Turecku a Perzii, kde hral významnú úlohu v umení a kultúre. Myslím si, že písať niečo viac o týchto kvetoch, by bolo zbytočné. Na internete je o nich toho naozaj dosť. O tom,  odkiaľ pochádzajú, kedy a kto ich priviezol do Európy,  prečo sú symbolom Holandska, o tom, že ich krása bola neraz zneužitá, že pestovanie, šľachtenie a zhodnocovanie sprevádzali často intrigy, špekulantstvo a tragické ľudské osudy, o ich pestovaní, proste množstvo informácií, ktoré si každý nájde sám.

Tento rok som mohla prvý raz fotiť aj moje vlastné tulipány. Vlani koncom leta som si kúpila balíček tulipánových cibúľ, ktoré som zasadila na dve miesta. Časť na balkóne a časť na kvetinovom záhone pri dome. Tie, ktoré boli v zime v hrantíku na schodišti, vykvitli oveľa skôr, ako tie vonku. Ich fotografie som už na tomto blogu zverejnila v článku s názvom

Macro Monday s ružovým tulipánom

Aj z tých, ktoré mi už dokvitli na záhone pri dome, som dala jednu fotografiu na inom blogu v článku

Tulipány odkvitajú

Dnes prinášam fotografie, ktoré som ulovila pri prechádzkach po uliciach a záhradách nášho mesta.

Mrzí ma, že tieto nádherné kvety sa akosi vytrácajú z verejných záhonov v našom meste. Nie je to tak dávno, čo som mohla tulipány, ale aj iné kvety odfotiť na Hviezdoslavovom námestí za radom lavičiek, pred budovou divadla, či kedysi aj na nábreží Dunaja. Kam tie kvety zmizli? Naozaj nemá toto mesto ani toľko financií, aby si tento zvyk udržalo?

To, že tulipán je jedným z mojich obľúbených kvetov, svedčí napríklad aj to, že jeden z mojich blogov niesol v názve tento kvet. Nebolo to len tým, že ma v tom čase oslovila kniha Druhá jar Mimi Tulipánovej, ale že sa mi páči aj samotný tulipán.

Tulipány od Mimi Tulipánovej

Až biely tulipán rozkvitne v záhrade

Sviatok tulipánov

Zdieľané

s

NEW LOGO I

7 thoughts on “Zajtra majú sviatok tulipány

  1. Pri poslednej návšteve Sliača som bola milo prekvapená rozsiahlymi záhonmi ešte kvitnúcich tulipánov. A bolo vidno, že kúpeľný záhradník sa im venuje s veľkou láskou. Pacienti a aj hostia si majú čo prezerať.

    Like

    1. Myslím si, že u nás už rozkvitnutý tulipán nenájdem. Aspoň niektoré mestá dbajú na to, aby mali peknú kvetinovú výzdobu. Bratislava na to veľmi nedbá. Tu na takéto veci nedochádzajú peniaze. Z roka na rok je to horšie. Ale veď píšem o tom v článku.

      Like

Pridaj komentár

