Trsteniarik

Už v predošlých rokoch som si pri bicyklovaní popri vyrovnávacom kanáli všimla, že v trstine poletuje vták, ktorého spev je ako kŕkanie žaby. Najprv som si aj myslela, že to, čo počujem, sú naozaj žaby. Až som raz zastavila a chvíľu som sledovala vtáka, ktorý sedel obďaleč. Vyspevoval ostošesť a vtedy som si uvedomila, že to kŕkanie je jeho.

Nevedela som, aký vták je to, lebo sa mi ho nikdy nepodarilo odfotiť. Vždy, ako som sa priblížila, ufrnkol mi. Podarilo sa mi to konečne až túto jar. Fotky nie sú vôbec kvalitné, ale konečne som si ho mohla podľa nich doma vygoogliť. Zistila som, že sa jedná o trsteniarika (Acrocephalus). Je ich viac druhov, presnejšie ho už pomenovať nedokážem.

Takže, keď budete počuť kŕkanie, vedzte, že nie vždy ide o žaby. Je to sťahovavý vták a k nám prilieta koncom apríla. Mne sa ho podarilo odfotiť 26. apríla.  Do konca augusta sa s ním môžete stretnúť v blízkosti rybníkov a iných vôd, kde je porast trstiny. Potom sa vydá na ďalekú cestu do tropickej Afriky.

trsteniarik škriekavý

trsteniarik škriekavý

trsteniarik škriekavý

Zdieľané

s

3 thoughts on “Trsteniarik

Pridaj komentár

