P

Každoročne sa v mojom bydlisku, ktoré sa volá PETRŽALKA (1), konajú jazdecké parkúrové preteky  s názvom Grand prix Bratislava (2). Už o dva mesiace sa môžeme tešiť na to, čo dokážu kone  /nemecky Pferde/ (3) v tejto disciplíne. Ja vám ukážem fotografie z predošlých pretekov (4) a aj z takých, na ktorých sa mi podarilo odfotiť aj prezidenta republiky (5).

V Petržalke máme  aj najstarší verejný park v strednej Európe, ktorý sa volá Sad Janka Kráľa (6).  Jeho platany si pamätajú ešte časy, keď sa park zakladal (7). Park zdobia znamenia zverokruhu a je tam samozrejme aj to moje, znamenie Panny (8).  Kúsok od parku, na nábreží Dunaja sa každé leto rozprestiera pláž (9), z ktorej ja až tak veľkú radosť nemám. No mnohí ľudia ju po celé leto s obľubou využívajú. Práve na ukončenie sezóny som sa tam raz na chvíľu zastavila pri vystupujúcej kapele Polemic (10), ktorej hudbu počúvam rada.

V petržalskom prístave (11) stojí niekoľko lodí, ktoré sa využívajú ako reštauračné zariadenia, prípadne ako divadlo. Ani na jednej z nich som ešte nikdy nebola.  Nielen na mojom petržalskom balkóne kvitnú pelargónie (12), papuľky (13) a petúnie (14). V záhradách zase pupenec (15). Máme tu veľa psov (16), majitelia mnohých často zabúdajú, čo je ich povinnosťou. Bohužiaľ, mestská polícia (17) si ich veľmi nevšíma.

O Petržalke a o slovách, ktoré začínajú na P (18), by som mohla písať a fotiť veľa. Myslím si, že toto nadnes stačilo.

1.

P01

2.

P02

3 .

IMG_3284

4.

P04

5.

IMG_3174

6.

P05

7.

platan

8.

panna

9.

FAREBNÝ SVET

10.

P09

11.

IMG_7513

12.

IMGP0401-1

13.

P012

14.

1106_petúnia

15.

IMG_5744 P ako pupenec-088

16.

IMG_6162

17.

P016

18.

FAREBNÝ SVET

Zdieľané

s

picstory # 98 – P

tuesday tina

5 thoughts on “P

Pridaj komentár

