Bratislava, hlavné mesto Slovenskej republiky

Na tému, v akej krajine žijem, som chcela písať už dávnejšie. Inšpiroval ma k tomu článok na blogu Lady Fi, ktorá píše o tom, že si mnohí ľudia mýlia Švédsko a Švajčiarsko. Po prečítaní jej článku som si uvedomila, že aj našu krajinu si mnohí cudzinci mýlia so Slovinskom. Ďalší ešte vôbec nezaregistrovali, že už  20 rokov neexistuje Československo, ale dva  samostatné štáty – ČR a SR. No po nedávnom komentári na blogu, ktorý má v záhlaví napísané, že sa jedná o fotoblog o Bratislave,  kedy sa ma jedna nemecky píšuca  blogerka spýtala, odkiaľ sú fotky a potom si aj sama odpovedala, že z Pressburgu, teda z Maďarska, som si povedala, že je najvyšší čas, aby som článok o Slovensku napísala.

Takže, dňa 1. 1. 1993 vznikla Slovenská republika ako samostatný štát.

Je to malá krajina v srdci Európy, ktorá má rozlohu 48.845 km štvorcových  s necelých 5 a pol milióna obyvateľov. Jej hlavným mestom je Bratislava, ktorá leží na juhu krajiny a samotné mesto susedí s dvomi štátmi – s Rakúskom a s Maďarskom.

slovakia_fsVisit Bratislava zdieľa toto prekrásne video:

Kto má záujem spoznať známe, ale aj menej známe miesta a zákutia Bratislavy, toho pozývam na môj blog

Na krásnom modrom Dunaji

Na mojich starších blogoch som sa spoznávaniu Slovenska venovala v značnej miere. Pre tých, ktorí by mali záujem, môžete si ich nájsť pod  týmito adresami:

Zrkadlenie – Cestovanie a výlety

Mimi a jej svet – Spoznávajme Slovensko

Neviem, či si niekto zo zahraničných čitateľov klikne na tento článok a vloží ho do google prekladača. Píšem ho s tým zámerom. Dúfam, že v budúcnosti už nedostanem otázku, či  fotografie mesta, v ktorom žijem, sú z Maďarska.

IMG_8051-001

IMG_7945-001

https://translate.google.sk/?hl=sk&tab=wT#sk/de/

3 thoughts on “Bratislava, hlavné mesto Slovenskej republiky

Pridaj komentár

