Campanula persicifolia Blue

Zvonček modrý. Do tohto jemného kvietka som sa zamilovala túto jar. Najprv som ich objavila v starých záhradách pri Lide a pri našej pondelkovej túre na hrad Gýmeš nás sprevádzali celou cestou. Les bol zakvitnutý modrými zvončekmi. Možno aj preto som nestíhala tempo s mojimi synmi, lebo som sa pri nich každú chvíľu zastavovala a fotila som si ich. (Nie, zvončeky neboli na vine, ja som nevládala držať krok s mojimi synmi.)

Zo starých záhrad som si zvončeky preniesla na záhon pri dome, pretože tam ich už aj tak deň za dňom stále viac pohlcuje rôzna burina. Medzi modrými zvončekmi mi pod oknami kvitne aj jeden biely.

Potešte aj vy svoj zrak krásou tohto kvetu.

IMG_7604

IMG_7936

IMG_7616

IMG_7628

IMG_7629

IMG_7930

Zdieľané

s

TODAY’S FLOWERS # 251

TODAY’S FLOWERS
TODAY’S FLOWERS
9 thoughts on “Campanula persicifolia Blue

  1. Thank you for sharing these beautiful wildflowers with Today’s Flowers. Your photos are lovely!

    Would you be willing to share two or three of your flower photos on our home page in our Guest Friend spot? If you are interested you can send them to me at luvinwildlife@hotmail.com, and if you could please put ‘TODAY’S FLOWERS’ in the subject line, this would prevent it from dropping into my spam folder. As friends send me their photos I add them to a list in the order received, and let them know when they will be shown.

    Thank you for considering this and absolutely no pressure, we are just very grateful that you share your flowers with us whenever you can.

    Wishing you a happy weekend,
    Denise
    Today’s Flowers
    An English Girl Rambles

    Like

  2. Jako děti jsme si z nich dělaly “oční stíny”. Kalich se roztrhl, naslinilo se víčko a ten kalich se na něj přilepilo. To jsme byly potom krasavice!

    Like

    1. Ako dieťa si na tento kvet nespomínam. My sme ho doma nemali. A prírodnú kozmetiku sme používali iba jednu – nedávno si mala tuším tie kvietky na blogu, z Chorvátska. My sme ich volali mydlenička, lebo keď sme rastlinku šúchali s troškou vody v dlaniach, začala peniť. Má oranžové malé kvietky, česky sa volá na D a slovensky ani neviem. Určite vieš, o čom píšem 🙂

      Like

  3. […] Zaparkovali sme za obcou Jelenec  a odtiaľ sme sa po žltej turistickej značke vydali za cieľom. Synovia vpredu, ja o hodný kus za nimi, lebo som ich tempu vôbec nestačila. Na príčine tomu bola moja nedostatočná fyzická kondícia a tiež aj to, že som veľa fotila. Ale keď tam bolo toľko krásy, ktorú som si chcela zvečniť!  Cestou hore som si uvedomovala, že v tak peknom, čistom lese som sa už dávno nepohybovala. Zelená tráva, množstvo kvetov, dominovali hlavne fialové zvončeky. […]

    Like

Pridaj komentár

