Kvetinový záhon

Mnohé blogerky sa na svojich blogoch chvália svojimi záhradkami. Ja sa nemám akou, lebo žiadnu nemám, ale niečím sa pochváliť tiež môžem. Je to kúsok zeme pri našom bytovom dome, kde som si vytvorila kvetinový záhon. Je to plocha v tvare L, lebo kopíruje jeden roh domu. Celkom má dĺžku približne dvanásť metrov a na šírku asi meter a pol. Takže, keď to všetko spočítame a vynásobíme, vyjde nám celkom asi 18 m².

Moja predstava je, že by na tomto kúsku zeme mali byť v budúcnosti hlavne trvalky. No prvé roky, kým si nezabezpečím dostatočné množstvo trvaliek, vysádzam aj letničky. Mnohé sa z predošlého roku vysiali aj samé.  Medzi prvými kvetmi, ktoré som na záhon posadila, boli papuľky a tie mi vtedy robili radosť až do neskorej zimy. Ďalším kvetom, ktorý je potrebné kúpiť iba raz, je aksamietnica. Tú mám v rôznych farebných kombináciách a teraz sa jej vysialo toľko, že pomaly zadusí všetko ostatné, takže ju musím pretrhávať.

Môj záhon začína kvitnúť hneď zjari, pretože jeho krajom sú posadené snežienky, fialky, modré scily,  primule, narcisy, hyacinty a tulipány. Zo všetkého trošku.  Túto jar som si priniesla aj žlté tavolíny, takže o rok by mali byť ony medzi tými, ktoré zakvitnú ako prvé. Po prvých jarných kvietkoch nasledujú kosatce, z ktorých už mám tiež niekoľko farieb a keby mi niekto daroval ďalšie, tak sa vôbec nenahnevám, lebo sú to kvety, ktoré sa mi veľmi páčia.

Teraz sa najviac teším z toho, že mi konečne začnú kvitnúť topoľovky, alebo aj iným menom slez záhradný. Na tento kvet si pamätám z môjho detstva. Neviem, akú farbu budú mať, pretože som mala semená z dvoch rôznych zdrojov. O rok by som sa už mala tešiť aj z kvetov pivoniek, ktoré som dostala a na záhon zasadila túto jar.  Ak počujem niekoho, že plánuje vyhadzovať niečo zo svojej záhrady, okamžite sa hlásim na odber.

Minulý týždeň som bola veľmi prekvapená, keď som si medzi rôznymi kvetmi všimla aj rastlinu, ktorá mi bola trošku povedomá, ale bola som si istá, že som ju nesadila.  Aby som sa presvedčila o tom, že je to naozaj to, na čo si myslím, tak som si ju odfotila a doma som porovnávala s tým, čo som našla na internete. Nechápala som, kde sa mi to tam vzalo. A to je dnes moja hádanka pre vás, ktorí čítate tieto riadky.

Čo si myslíte, akú rastlinu som objavila na mojom kvetinovom záhone?

Pre zväčšenie obrázkov klikni na obrázok v galérii.

Upravila som nastavenie komentárov. Každý komentár budem moderovať dovtedy, kým nepríde správna odpoveď na moju hádanku.

9 thoughts on “Kvetinový záhon

  1. Když jsem na tvém blogu 365 viděla kvetoucí papuľky, měla jsem na jazyku otázku, jestli ještě pečuješ o záhonek před panelákem a zdá se, že mi čteš myšlenky, protože tady mám odpověď i s fotodokumentací. 😉
    Hádat rostlinku si netroufám nejen proto, že jich moc neznám, ale myslela jsem, že nám snímek ukážeš, takle můžu tipovat cokoliv, třebas i dýni. 😀

    Like

    1. Jarka, fotky papuliek na blogu 365 boli z balkóna. Na záhone mi kvitne bledoružová, skoro biela. Ostatné majú ešte len puky. Fotku rastliny som nedala zámerne, lebo by to bolo potom veľmi ľahké. Nevadí, kľudne si si mohla tipnúť aj dyňu 🙂 Vlani som náhodou sadila ozdobné tekvice, ale tie mi vôbec nevyrástli. Aby to nebolo až také ťažké, dám maličkú indíciu: Mohla by som mať problém.

      Like

      1. Takže to je něco chráněného. Ale netuším, co. Á, už tuším! Někdo tě podaroval rostlinou s latinským názvem Canabis.
        Tvůj záhon je moc pěkný tím, že je to směs a bude čím dál hezčí. Pořád bude na co s koukat. Jsi šikovná.

        Like

  2. Len pre zaujímavosť: Včera si na tento blog kliklo 31 návštevníkov, na samotný článok iba 19, pričom bolo včera celkom 92 kliknutí, 73 zo Slovenska a 7 z ČR. (od zahraničných som neočakávala, že by sa zapojili) To znamená, že priemerne si každý pozrel necelé tri príspevky. Z nich len dvaja sa odhodlali zanechať tu svoj tip na moju hádanku, ktorou som chcela trošku rozhýbať mozgy mojich čitateľov. Ale asi vďaka horúcemu počasiu sa mi to nepodarilo. Ďakujem Jarka a Katka, že ste prekonali seba a aj ostatných!

    Like

Pridaj komentár

