Hemerocallis – ľaliovka

Toto je ďalší kvet, ktorý rozkvitol na mojom sídliskovom záhone. Ľaliovka má mnoho odrôd, kvety sa líšia veľkosťou i farbou. Tie moje sú oranžové. Už ste počuli, ako sa hovorí tejto rastline?  Rastlina pre „lenivých inteligentov“ 🙂 V lete sa o rastlinu takmer nestaráte. Ja som sa o ňu nestarala ani mimo leta, ale už tak budem musieť urobiť.  Na jeseň ju je potrebné zostrihať až k povrchu pôdy. A zaslúži si aj hnojenie.

oranžový kvet

IMG_9332

IMG_9223

IMG_9252

IMG_9250

IMG_9253

IMG_9334

Zdieľané

s

weekend flowers # 104

tina weekend flowers

FFF83

FFF

19 thoughts on “Hemerocallis – ľaliovka

  1. Takhle hezky oranžovou nemáme. Naše jsou žluté a téměř hnědé. Česky se jmenuje denivka. Myslím, že slovenský název je lepší, protože vystihuje její podobnost s liliemi. Máš pravdu, že moc péče nevyžaduje a je krásná.

    Like

    1. Tu som tiež videla kvitnúť aj v žltej farbe. Dnes podvečer som vybehla urobiť nejaké fotky v daždi a tieto moje ľaliovky už boli viac hnedé ako oranžové. Boli úplne nasiaknuté vodou. Lialo tu už od popoludnia. A možno ešte aj leje, len sa mi nechce ísť pozrieť na balkón.

      Like

  2. Je nádherná, Danielo! Výraz “rostlina pro lenivé inteligenty” jsem ještě neslyšela, docela mě pobavil. Je ale pravda, že o lilie není potřeba se moc starat. Ta tvoje by si ovšem trochu péče zasloužila, bylo by škoda, kdyby uhynula.
    U nás jsou kolem paneláků taky záhonky s kytkami, ale většinou jsou poničené a plné plevele.

    Like

Pridaj komentár

