Aj vám sa páčia moje topoľovky?

Toto je ďalší z kvetov, ktoré mi rozkvitli na záhone pri dome. Topoľovka, latinsky Althaea rosea L. Cav. My sme ju kedysi dávno volali doma slez.

Kým mi takto vykvitla do krásy, musela som si počkať dva roky. V prvom roku sa vytvorila iba prízemná ružica listov a až v tomto roku vytvorila rastlina stonku, na ktorej sú kvety. Zatiaľ mi kvitne dvomi farbami – bordovou a ružovou. Ale nie sú ani kvety tej istej farby rovnaké. Na jednej rastline sú konce kvetov akoby ponastrihované, vyzerá to ako krajka. Aj ružové mám dva odtiene. Prvý kvitol skôr staroružovej farby, teraz sú puky na ďalšej, ale to je už typická ružová. Teším sa z tých kvetov, ani neviete ako.

Pre zväčšenie fotografií treba kliknúť na galériu.

Ďalšie fotografie môžete vidieť po kliknutí na obrázok.

IMG_2025

13 thoughts on “Aj vám sa páčia moje topoľovky?

  1. Aj ja ich mám pri paneláku a aj mali meno slez obyčajný. Mám ich dokonca aj nalepené na stene v kúpelni ako dekoráciu. Tiež v ružovej, možno odfotím a pridám na moju adresu FB.

    Like

    1. Ďakujem, som rada, že sa ti páči. To je čo povedať, keď to tvrdíš ty, ktorá ma takú krásnu rododendronovú záhradu. Len ma pouč, aký je to anglický záhon. Neviem 😦

      Like

      1. To je možná jen můj termín. Jako je anglicý park bez pravidelných linií….záhon nacpaný různými druhy, v kvetení se střídají, jeden druhý podpírá, pořád je na co koukat.

        Like

        1. Po tom, čo som ti odpísala a pýtala sa, išla som googliť a naozaj taký termín existuje. Ja som o ňom doteraz nepočula, iba o anglickom trávniku 🙂 Asi aj preto, že som sa doteraz veľmi záhonom nevenovala. Aj som si jeden krásny vtedy stiahla a dala som si ho na nástenku na facebooku. Ten môj sa mu ešte ani zďaleka nepribližuje. Ale možno raz 🙂

          Like

  2. Tato květinka se mi hrozně moc líbí. Představuji si, jak kvete v předzahrádce malé chaloupky za dřevěným plaňkovým plotem. U chaloupky je lavička a na ní sedává babička a děda s fajfkou. No prostě, jako v pohádce. Myslím, že se jí u nás taky říká slézová růže, ale nejsem si jistá. 😉

    Like

Pridaj komentár

