Mláďatká

Už je to možno viac ako mesiac, čo som rozpísala tento príspevok a potom som naň zabudla. Medzitým sú už z maličkých sýkoriek, ktoré mali za sebou prvé pokusy s lietaním, samostatné jedince a zo stromov pri našom dome zmizli. Vôbec ich nevidím.  Ale tieto fotky sú práve z obdobia, kedy prišli na svet. Zistila som to tak, že sa z vtáčích hniezd začal ozývať úplne iný spev, ako sme počúvali dovtedy. Neviem, ako dlho trvá od doby, čo sa vyliahnu z vajíčok dovtedy, ako začnú skúmať svet okolo seba. Tieto fotografie sú práve z toho ich skúmajúceho obdobia. Náš balkón má v širokom vtáčom okolí asi veľmi dobrý kredit. Okrem ďatľa, ktorým k nám prilietal denne niekoľkokrát, sa v tom období začali objavovať aj sýkorky. Sem-tam sa stalo, že ich bolo u nás naraz aj päť.

Toto som fotila počas dňa, kedy posledné dva dni pršalo a na balkón sa prichádzali  nielen schovať pred dažďom, ale aj nakŕmiť. Nestačila im potrava v kŕmidle,  ale začali mi ozobávať kvety v kvetináčoch. Tam už všetka sranda končila.  To sa mi aj napriek tomu, že sýkorky boli veľmi rozkošné, vôbec nepáčilo.

IMG_3410

IMG_3408

Zdieľané

s

Wild Bird Wednesday 52

Wild Bird Wednesday

11 thoughts on “Mláďatká

  1. Pokud se nemýlím, tak jsou to modřinky a ty jsou drobnější a v mých očích hezčí, než koňadry. Ten tvůj balkon musí ptáčky optavdu něčím přitahovat. 😉 A vidím, že má pro ptáčky i šikovné široké odpočívadlo, my máme jen kulatou trubku…

    Like

    1. Ako pekne im hovoríte, že modřinky 🙂 Áno, sú to mláďatá sýkorky belasej. Článok som napísala a zabudla som ho zverejniť. Objavila som ho už minulý týždeň, no čakala som, že ho dám v utorok na tému “voľne žijúce vtáky”. Keďže som bola včera celý deň na bicykli, večer som bola tak unavená, že sa mi už nič nechcelo. Preto je tu až dnes. My máme vlastne lodžiu, o to je menej svetla je tam. Bola by som radšej, keby aspoň polovica tej steny bola zo skla.

      Like

      1. My máme taky lodžii, ale její předek není zděný. Je normálně ze čtverců drátoskla, tak, jak je to časté u běžných balkonů. Někdy mi to i vadí, protože bydlíme v prvním patře a když bych chtěla na balkon vystrčit nohy na sluníčko, je na mě vidět z chodníku…

        Like

  2. Tý jo! Ty sýkorčičky jsou fešandy už zamlada. Některá ptáčata jsou taková umouněná, rozcuchaná…Mimochodem takový “skřet od popelnic” je i můj Goldie. Prokoukne až po prvním ostříhání 😀

    Like

Pridaj komentár

