Dom na Gorkého č. 4

Vchod na Gorkého ulici č. 4 je do domu, ktorý je hodný povšimnutia. V minulých rokoch som bola niekoľkokrát aj v jeho interiéroch, ale priznám sa, dnes už neviem, ako to vo vnútri vyzeralo. Bolo to ešte v časoch, kedy v jeho priestoroch sídlilo riaditeľstvo SND. Dnes sa mi javí ako opustený, aj keď som na internete našla informáciu, že je v momentálnej rekonštrukcii. Ak je to tak, musia tam pracovať veľmi nenápadne. Mňa však zaujíma jeho vonkajšia podoba. Nedávno, bolo to v nedeľu, kedy nie je v meste toľko áut a ľudí, som si ho pofotila z niekoľkých strán. Nie, žeby som bola proti stromom v meste, naopak, mám z nich radosť, ale práve stromy mi zabránili v tom, aby som mala fotky, na ktorých by bolo vidieť dom oveľa lepšie. Práve popri tej stene domu, ktorá je obrátená do Komenského námestia, rastú dosť veľké stromy. Tie zakrývajú nielen jeho krásu, ale zároveň aj jeho ošarpanosť.

Dom bol postavený v rokoch 1903-04 a pôvodný objekt bol projektovaný pre Obchodnú a  priemyselnú komoru. Budova je národnou kultúrnou pamiatkou.

IMG_0381

IMG_0389

IMG_0390

Viac fotografií z Bratislavy môžete uvidieť na mojom blogu

Na krásnom modrom Dunaji

5 thoughts on “Dom na Gorkého č. 4

  1. Už jsem se chtěla ohradit, že žádnou “ošarpanosť” (hezké slovo ;-)) nevidím, ale přece jen jsem zahlédla trochu oprýskané omítky. To ale nic neubírá na kráse toho domu a jestli je ještě v rekonstrukci, bude asi časem ještě hezčí.

    Like

    1. Je ošarpaný dosť 😦 Uvidím, či to s tou jeho rekonštrukciou je naozaj pravda. Vtedy som išla okolo v nedeľu, musím sa tam ísť pozrieť niekedy počas pracovného týždňa.

      Like

Pridaj komentár

