Voda v Dunaji

Dnes uplynulo 46 dní od chvíle kedy som odfotila túto prvú fotografiu. Voda v Dunaji sa rozlievala až po hrádzu a nechýbalo veľa, aby na niektorých miestach nehrozilo jej preliatie.

IMG_5415

Dnes som cestičkou z hrádze, ktorá vedie  popri strome, ktorý je na prvej fotografii vľavo, prišla k toku Dunaja a nechcela som veriť vlastným očiam. Vlastne som na týchto miestach od záplav nebola. Dôvod bol ten, že som nechcela chodiť po miestach, ktoré boli len nedávno zaplavené znečistenou vodou.  Aj keď na stromoch tesne pod hrádzou je ešte stále vidieť, kde až bola voda, v hlavnom toku Dunaja sa na jednom úseku stratila. Dnes som chodila po dne rieky a bola som skoro v jej strede. Už si takúto situáciu pamätám, ale vtedy to bolo trošku vyššie ako teraz.

IMG_7867

IMG_7647

Skoro uprostred rieky sa kúpali ľudia, ležali na štrku a opaľovali sa. Takýto stav Dunaja spôsobilo horúce a suché počasie posledných týždňov. Ani si nepamätám, kedy tu poriadne napršalo. Nielen voda v Dunaji, ale aj moje kvety na záhone, ktoré sú odkázané iba na vodu z oblohy, dokazujú, že dážď by mal prísť čo najskôr.

IMG_7657

IMG_7659

IMG_7662

SHMÚ vydal začiatkom mesiaca správu, že  v prvom polroku tohto roku boli na väčšine územia Slovenska nadnormálne zrážky. Som zvedavá, aké zhrnutie bude za druhý polrok. Prvý mesiac druhého polroka je podľa mňa veľmi suchý. A dokazuje to aj výška hladiny vody v Dunaji.

Pridaj komentár

