Budleja alebo motýlí kvet

Pôvodne pochádza z Číny, kde rastie popri cestách, riekach, či pasienkoch. U nás je známa ako okrasný ker. Kvitne množstvom drobučkých kvetov v červenej, fialovej ale aj bielej farbe. Jednotlivé drobné kvietky vytvárajú dlhé husté súkvetia, ktoré majú jemnú vôňu a tá je príťažlivá pre motýle, ktoré ju vo veľkej miere navštevujú.

Prvý raz som si kvet tohto kríka všimla pri mojej návšteve Innsbrucku, čo bolo práve začiatkom augusta pred štyrmi rokmi. Hotel, v ktorom som bola ubytovaná, bol v blízkej dedine a tam som si pri jednej z prechádzok všimla kvety tohto kríku. Upútali ma tým, že boli obsypané motýľmi. Jedna fotografia, síce iba s jedným motýľom, je na ukážku tu:

budleja
Až potom som si začala túto rastlinu všímať aj u nás. Kvety tej, ktorú som fotila, som si priniesla domov z kríka, ktorý rastie divo na bratislavskej strane pod mostom Apollo. Zistila som, že rastlina by sa mala dať celkom jednoducho rozmnožovať, tak to asi skúsim, aby som ju zasadila aj na záhon pri našom dome. Práve teraz je na to vhodné obdobie.
IMG_3379

IMG_3454
IMG_3348
IMG_8575
7 thoughts on “Budleja alebo motýlí kvet

Pridaj komentár

