Ešte som ich všetky neobjavila

alebo Kaukliari v nákupnom centre.

Nakupovanie a teda ani navštevovanie nákupných centier nepatrí medzi moje záľuby. Jednou výnimkou, kam som  chodievala celkom rada, aj keď som tam nie vždy išla za účelom nakupovania, bol švédsky obchodný dom, ktorý je súčasťou veľkého  nákupného komplexu na opačnom konci mesta, než na ktorom bývam.  Ale aj tam som už, po tom, čo zrušili priamu autobusovú linku, s ktorou som sa tam dostala za štvrťhodinku, prestala chodiť. Ani nákupné centrum, ktoré mám vzdušnou čiarou asi najbližšie k domu, nezvyknem navštevovať, hoci nábrežie Dunaja, kde ho postavili, sa mi páči a tam sa občas idem aspoň prejsť.

Už začiatkom leta som v exteriéroch objavila novinku. Na kraji fontány na námestí pribudla socha, ktorá podľa mňa znázorňuje cirkusového šaša. Kúsok od neho, na trávniku, je ďalšia, ktorá spodobuje muža pripraveného vojsť do vôd Dunaja. Aby sa neutopil, okolo drieku má záchranné koleso. Tieto som už zverejnila v príspevku Leto vo farbách Eurovei.  Do tohto týždňa som netušila, že tieto dve sochy majú svojich ďalších kamarátov.

Pred hlavným vchodom do nákupného centra a tiež aj  v interiéroch nákupného centra sú ďalšie. Dvojica artistov je pred hlavným vchodom, pričom partnerka je na chodúľoch a vo vnútri som zase našla povrazolezkyňu a dvoch mužov, ktorí majú o ňu strach.

Veľa vám o týchto sochách prezradiť neviem, ale ich autora sa mi podarilo zistiť. Je ním anglický sochár Colin Spofforth. Z internetu som sa dozvedela, že sôch je celkom desať, no ja som ich zatiaľ všetky neobjavila. Dnes vám teda prinášam prvú časť umeleckých sôch z bratislavskej Eurovei.

IMG_6894

IMG_2860

IMG_2869

IMG_6952

IMG_6947

IMG_6951

IMG_6958

IMG_6965

IMG_6971

Zaujímavé je, že autor je anglický sochár, no zhotovené boli v Čechách. Takže mňa čaká teraz objavovanie ďalších sôch v nákupnom centre. Dúfam, že nielen ja, ale aj vy sa na ne budete tešiť .

5 thoughts on “Ešte som ich všetky neobjavila

  1. Tak já se tedy těším hodně, protože se mi sochy moc líbí. Jsou propracované do detailu, až do výrazu tváře a jsou v pohybu. Připadá mi, když na ně koukám, že některé postavu už, už udělají další krok….

    Like

Pridaj komentár

