Nízkotučný život

Dnes dopoludnia som sa vyskytovala v blízkosti bydliska jednej mojej priateľky. O niečom som sa s ňou chcela poradiť, tak som jej telefonovala. Keď sa dozvedela, že som neďaleko, pozvala ma na kávu. Pri kávičke sme kecali o kadečom, reč prišla aj na kultúru. Spomínala som jej, že ešte v zime som bola na jednu veľmi dobrú komédiu, ktorú som jej doporučila vidieť. Sľúbila som jej, že jej z domu pošlem link na program divadla, kde som hru videla. Potom som si povedala, že by som hru mohla doporučiť aj ďalším záujemcom o dobrú komédiu. Preto som si sadla k môjmu blogu a pre Ruženku a aj pre vás všetkých píšem tieto riadky. Vy, ktorí ste z Bratislavy, prípadne do nej nemáte ďaleko, sa môžete vybrať na toto predstavenie do divadla GUnaGU.

Hra sa volá Nízkotučný život (nejem, nežijem, nemilujem). Jej autorom a zároveň aj režisérom je Viliam Klimáček, ktorý je umeleckým šéfom spomínaného divadla. Pôvodným povolaním lekár, ktorý sa dal na spisovateľskú a dramaturgickú dráhu. Je šesťnásobným nositeľom prestížnej Ceny Alfréda Radoka,  ktorú udeľujú v Prahe za najlepšiu českú a slovenskú hru roka. V podtitule hry je napísané, že je to komédia o diétnej láske, vzdelaní a viere.

Z programového bulletinu divadla vyberám krátku charakteristiku hry:

Do redukčného sanatória si prichádzajú zlepšiť postavu tri ženy: redaktorka, vydávajúca populárne náučné knihy (Z. Mauréry), poslankyňa parlamentu, trpiaca bulímiou (D. Abrahámová) a kazateľka Cirkvi konzumu posledných dní (P. Polnišová). Dámy majú zrejme pár kíl navyše, ale v živote im aj čosi chýba – možno tolerancia, vzdelanie a láska. Ich koučkou chudnutia  je Zuzana Šebová. Štyrom herečkám, ktoré patria k najlepším komičkám na Slovensku, sekunduje Viktor Horján ako ženské alter ego.

Počas materskej dovolenky si prichádza do GUnaGU opäť zahrať Petra Polnišová.

Varovanie ministerstva zdravotníctva: presne napísané dialógy sa môžu miestami meniť na spontánnu improvizáciu, ovplyvnenú reakciami publika a tým ohroziť vaše bránice.

A to sa v skutočnosti niekoľkokrát počas jedenapolhodinového predstavenia stalo. Publikum sa výborne bavilo. Tri osobné príbehy troch nešťastných žien boli výpoveďou o dnešnom Slovensku a predovšetkým o jeho „nízkotučnej“ morálke, citoch a viere.

Na toto predstavenie som sa dostala iba náhodou. Pozval ma naň môj mladší syn, ktorý kúpil lístky od kolegyne, ktorej prišlo niečo nečakané do cesty a nemohla sa predstavenia zúčastniť. Aj napriek tomu, že o tomto divadle sa traduje, že to je divadlo pre mladých, som rada, že si na mňa syn aj napriek môjmu veku s tretím lístkom spomenul.

Zdroj fotografií: Ticketportal

 

 

 

One thought on “Nízkotučný život

Pridaj komentár

