Veterný mlyn v Podersdorfe

Pri mojej nedávnej cyklistike k Neusiedler See som si naplánovala, že v mestečku Podersdorf am See musím nájsť aj veterný mlyn, ktorý som zahliadla len na okamih z auta, keď som tam bola pred rokom. Doma som si pred cestou naštudovala na mape, kde sa mlyn približne nachádza, takže som vedela, ktorým smerom sa máme od jazera vybrať. Od  známeho móla s majákom je mlyn vzdialený približne dva km a ak by ste ho išli hľadať, musíte sa vydať smerom na Sopron.

Prečo si ľudia v tomto kraji postavili veterný mlyn? Bolo tomu tak preto, že v tejto oblasti nie sú žiadne vodné toky na prevádzkovanie vodných mlynov, tak sa ľudia snažili využiť silu vetra. Pôvodne bolo v tejto oblasti Seewinkel sedem mlynov, dnes je tam už iba jeden. Tento veterný mlyn je v súkromnom vlastníctve, má 160 rokov a už 60 rokov je pod pamiatkovou ochranou Rakúska.

Takto ho môžete vidieť od cesty.

IMG_1268

Z hlavnej cesty musíte zabočiť doprava a tam ho už po pár metroch vidíte takto:

IMG_1273

IMG_1275

V ten deň, kedy som tam bola, bolo práve po miestnych slávnostiach, ktoré nesú názov tohto mlyna – Mühlenfest. Práve prebiehali dokončovacie práce pri upratovaní priestoru pod mlynom.

IMG_1276

No a na ďalších fotografiách uvidíte už len mlyn vo všetkých možných uhloch, z akých sa mi ho podarilo odfotiť.

IMG_1277

IMG_1281

IMG_1282

IMG_1287

6 thoughts on “Veterný mlyn v Podersdorfe

  1. Krásný mlýn a parádní fotky, Danielo! Mlýn je v moc hezkém prostředí. V Rakousku se asi starají o památky líp, než u nás, i když mlýn v Kuželově, který jsem fotila nedávno, je dobře udržovaný.

    Like

Pridaj komentár

