Z vreckového atlasu “Liečivé rastliny”

Keď som sa nedávno bicyklovala po hrádzi smerom na hraničný prechod v Bergu, upútali ma asi dva kilometre pred hranicami neznáme ružové kvety. Zastavila som a zišla som z bicykla, aby som sa pozrela, aké kvety to  teraz kvitnú na hrádzi. Keď som prišla bližšie, uvedomila som si, že veď ja tie kvietky poznám. Nie, v prírode som ich ešte nevidela, ale upútali ma svojou farbou aj tvarom kvetu v malom vreckovom atlase liečivých rastlín, ktorý si doma občas listujem. Išlo o nízky pichľavý poloker s názvom ihlica tŕnistá (lat. Onosis spinosa L.) A keďže som ju obdivovala v atlase liečivých rastlín, z toho vyplýva, že je to liečivá rastlina, ktorá slúži ako diuretikum.

IMG_2129

IMG_2130

IMG_2123

3 thoughts on “Z vreckového atlasu “Liečivé rastliny”

    1. Rozmýšľam, že si pôjdem v týždni zopár koreňov vykopať, veď to môže byť vhodné aj ako okrasná rastlina. V tom atlase píšu, že kvitne celé leto a dá sa pestovať aj v záhrade.

      Like

Pridaj komentár

