Koberce z odpadu

Čo robíte s nenositeľným oblečením? Hádžete ho do kontajnerov s odpadkami ako ja? Možno ani neviete, že je spôsob, ako sa dá staré šatstvo  znovu využiť. Jedným zo spôsobov je jeho použitie na výrobu kobercov. Zhotovujú sa tkaním na krosnách. Ako to niektorí starší ľudia s obľubou hovoria, aj ja si už dosť pamätám a hoci pochádzam z vidieka, krosná na tkanie a prácu na nich som videla prvý raz až pred pár rokmi a to v Bratislave. Vďaka akcii, ktorú poriada už niekoľko rokov naše mesto spolu s ÚĽUVom, kedy prídu do mesta desiatky remeselníkov a predstavujú svoje výrobky a niektorí dokonca aj svoje remeslo. Takže toto je pokračovanie článku o  akcii, o ktorej som už písala v príspevku na tému modrá keramika.

IMG_1309

IMG_1313

IMG_1564

IMG_1308

Z materiálu a spôsobom, ktorý sa používa na výrobu kobercov sú aj tieto vankúše.

IMG_1311

IMG_1312

Krosná sa nevyužívajú iba na tkanie kobercov z odpadu, ale aj na obrusy, či iné výrobky do domácností.

IMG_1323

IMG_1247

Toto nie je všetko, čo sa dalo vidieť na posledných Dňoch majstrov v Bratislave.  S ďalšími remeslami a výrobkami vás oboznámim zase inokedy.

9 thoughts on “Koberce z odpadu

  1. Presne takéto mám v kúpeľni…je to skvelé, keď niekto vie zrecyklovať staré haraburdy a vyrobiť niečo nové, pekné a farebné…Moja babka kedysi zo starých handier podobné koberčeky háčkovala takmer pre celú ulicu aj bez tkáčskeho stroja. Obdivujem.

    Like

  2. Pamätám si aj ja z detstva. Strihali sme rôzny textil a namotávali na klbká a potom sa z toho robili tieto koberce. Už sa blíži čas, kedy sa tomu budem asi v dome dôchodcov znova venovať, ak mi to Alzheimer dovolí !!!

    Like

    1. Chystáte sa domova dôchodcov? Pochybujem, že sa v dnešných domovoch dôchodcov venujú takejto činnosti. Staré handry nosíme do šedých kontajnerov, málokto ich skladuje doma.

      Like

Pridaj komentár

