Chceli sme ísť na huby

Skoro ráno ma zobudilo klopotanie dažďových kvapiek na okennej parapete. Pozrela som na mobil, ktorý som mala pri posteli. Hodiny ukazovali 4:20. Mala som presne hodinu do chvíle, kedy mi mal zazvoniť budík. Na dnešné ráno sme si totiž naplánovali zber húb. Po troch rokoch  (ach, ako ten čas letí!) sa konečne našiel niekto, kto zorganizoval výlet do lesa za týmto účelom a kto do tejto akcie zahrnul aj mňa.

Na hodinu sa mi podarilo znovu zdriemnuť a len čo som zaklapla zvonenie budíka, už mi zvonil telefón znovu. Syn, s ktorým som mala ísť na huby, sa ma pýtal, či prší aj v našej časti mesta. Prší, znela moja odpoveď. Ešte som stihla zanadávať na meteorológov, ktorí nám na dnes predpovedali také počasie, ktoré nám nemalo zabrániť rannému odchodu smerom na Záhorie. Pršať malo začať až niekedy medzi jedenástou a dvanástou hodinou dopoludnia. No zase im to, ako mnohokrát, či lepšie povedané skoro vždy doteraz, nevyšlo. Ale na druhej strane, možno brať tento dážď aj pozitívne, pretože teraz už azda naprší toľko, že sa aj podhubie v lese prebudí a zamatové klobúčiky húb sa začnú oveľa viac vystrkovať z machu a trávy na tento svet.  Čo si myslíte, začnú hubárom zlaté časy?

Keď mi dnes to hubárčenie nevyšlo, tak som si namiesto ich hľadania v lese aspoň zaspomínala pri fotografiách z môjho fotoarchívu.

Toto sú fotozábery z môjho posledného hubárčenia.  Síce som mala košík zaplnený asi len do štvrtiny, ale bola to zároveň aj pekná nedeľná popoludňajšia prechádzka lesom. Dátum na fotografiách je 12. september 2010.

362008492

362008511

362008475

Koncom októbra 2008 som domov niesla celkom pekný úlovok.

huby

Takto vtedy vyzerala naša obývačka.

huby1

Ako je možné vidieť na jednej z fotografií, tieto huby sme nazbierali štyria ľudia 10. septembra 2006.

14408484

14408544

Dúfam, že sa nám podarí dohodnúť náhradný termín, v ktorom nám vyjde počasie a kedy aj niečo nájdeme.

6 thoughts on “Chceli sme ísť na huby

    1. Ja zase viem, že vlani bolo húb dosť. Počula som to hovoriť v telke. Keďže, ako píšem aj v článku, naposledy som bola pred tromi rokmi, neviem to povedať z vlastnej skúsenosti. Dúfajme, že nebude teraz veľmi zima a že nejaké hríbiky ešte tento rok nájdeme. Vlani som sa raz vybrala na turistiku z Karlovej Vsi cez Kráľovu horu a Jezuitské lesy do Dúbravky. Našla som kopu václaviek a bedle jedlej. Tie huby ale veľmi do mojich zbierok nerátam.

      Like

  1. Krásne obrázky, stále prší a noci sú vyložene chladné. A miesta, kde som manžela vyzliekala z košele lebo košík bol beznádejne preplnený, sú bez hríbov, dokonca ani krásne muchotrávky nezdobia les:-( Ale včera bol u nás manželov bývalý kolega, ktorý sa presťahoval “na Búre” a hovoril, že ráno boli pri Hasprunke popri ceste samé paštekárske autá. Ja stále dúfam, že začnú rásť.

    Like

    1. No vidíš, to je dobrý nápad, zbierať huby do košele 🙂 Včera som zbytočne zháňala ďalší košík. Zostali doma zahanbené 😦 Verím, že sa dohodneme na inom termíne a že ešte na huby tento rok pôjdeme. Lepšie by ale bolo ísť počas pracovného týždňa. Tie prvé tri fotky by si mohla poznať 🙂 To je fotené tam u vás.

      Like

  2. I když je akce staršího data, přece jen nelze nepochválit za tak krásný úlovek. Je radost pohledět na koše plné hub, horší je to pak zpracovat, ale v zimě či kdykoli později pak přijdou velice vhod 🙂

    Like

Pridaj komentár

