Ľudmila

Meno slovanského pôvodu s významom ľudu milá.

Táto žena býva mimoriadne silnou osobnosťou. Všetko musí byť, tak ako to ona chce, ako to ona spraví, či navrhne. Nie je moc prispôsobivá a nemá rada zmeny. Napriek tomu je v kolektíve veľmi obľúbená pre jej objektívnosť. Je veľmi aktívna, pôvabná a tým si získa nie jedno srdce. Má zmysel pre krásno. Rada by bola úspešná v umení, alebo v móde, či divadle. Ak sa jej podarí presadiť v obore po ktorom túži, tak je schopná pre prácu obetovať všetok svoj voľný čas. Neraz sa z nej stane workoholička, ktorá nedokáže relaxovať.

Láska je pre ňu prioritou číslo jeden. Je schopná oddanej lásky, ale bude to láska k umeniu, alebo láska k partnerovi? Ľudmila nemá veľmi materinské sklony, preto radšej ostáva bezdetná.

Typickou farbou tohto mena je modrá.

Ak sa pozriete do kalendára, bude vám okamžite jasné, prečo dnes zverejňujem charakteristiku mena Ľudmila. 16. septembra má totiž meniny. Tento príspevok chcem venovať  konkrétnej Ľudmile. To, či na ňu vyššie uvedená charakteristika platí, vie ona, to nechcem rozoberať.  Hoci sa poznáme od detstva, ja ju zase až natoľko nepoznám. Sme rovesníčky  a chodili sme spolu na základnú školu, prvých päť rokov aj do jednej triedy. Potom sa naše cesty rozišli.  Ja som bola v béčke a ona v céčke. Naše cesty sa znovu spojili, keď sme drali stredoškolské lavice v Bratislave. Hoci každá na inej škole, stretávali sme sa vo vlaku a občas aj v meste. Kontakt, aj keď nie častý, sme udržiavali aj po skončení strednej školy, kedy som ja zostala v Bratislave a Ľudmila sa odsťahovala za prácou do iného mesta.  Tam, v Nitre sme sa stretli tiež, ale keď sa ona presťahovala za novou prácou do Banskej Bystrice, naše kontakty sa úplne prerušili. Až do minulého roka.

Bola som u sestry v Nitre a tam vždy rada navštívim ich tržnicu. S fotoaparátom prehodeným cez plece sme sa so sestrou prechádzali pomedzi pulty s tovarom, ktorý tam trhovníci ponúkali. Zrazu sa mi zazdalo, že niekto vyslovil moje meno. Zastavila som a obzrela som sa smerom, odkiaľ prichádzal ten nenápadný hlas. Koho som neuvidela? No predsa Ľudmilu. Ona už síce v Nitre nepracuje a nežije, ale občas tam na víkendy zájde, aby nakúpila a navarila svojej dcére vysokoškoláčke a práve pri jednom z tých nákupov si ma na tržnici všimla. Priznala sa mi, že si najprv nebola istá, či som to ja, ale presvedčil ju o tom môj fotoaparát. Mne sa zase zdalo divné, odkiaľ by ona mala vedieť to, že ja všade chodím s fotoaparátom, keďže za roky, odkedy sa fotografovanie stalo mojou záľubou, sme spolu neboli.  Vtedy sa mi priznala, že sleduje moje blogy, hoci sa mi tam nikdy neozvala.

Po tomto náhodnom stretnutí v Nitre sme sa stretli už aj v jej terajšom bydlisku. U nej doma sme strávili dva krásne večery pri spomienkach na mladosť. Takže Ľudka, toto je odo mňa blahoželanie k Tvojim dnešným meninám.

Všetko najlepšie!

IMG_4712

IMG_4721

IMG_4729

IMG_4737

IMG_4738

IMG_4741

To isté prajem aj všetkým ostatným dnešným oslávenkyniam a  ďalšiu gratuláciu by som chcela venovať aj zajtrajším Ľubiciným narodeninám. Raz možno napíšem aj o tom, ako sme sa zoznámili my dve.

Kytice, ktoré som vám virtuálne venovala, sú z tohoročnej bratislavskej Flóry.

3 thoughts on “Ľudmila

  1. Milé prekvapenie. Za gratuláciu ďakujem oneskorene, ale o to viac som dojatá. Načasovala si to presne na sekundu.
    Dani, len ty jediná vieš, ako mi pomáhaš a preto ti patrí moje veľké poďakovanie. A dala by som aj smajlíka, keby … keby som to vedela.

    Like

Pridaj komentár

