Zdalo sa mi, že vidím až do Viedne

Včera som sa po viac ako roku vybrala na prechádzku na opačný koniec nášho mesta, na Sandberg.  Pre tých, ktorí nemajú potuchy, čo to je, teda aspoň toľko: Je to pieskový kopec na okraji Devínskej kobyly, čiže časť pohoria Malých Karpát. Leží na jeho severozápadnom okraji a patrí do katastra Devínskej Novej Vsi. Devínska kobyla aj so Sandbergom je súčasťou  Národnej prírodnej rezervácia Devínska kobyla. Sandberg je pozostatok morského útesu, ktoré sa tu nachádzalo pred 14 – 16 miliónmi rokov. Keď som bola na tomto mieste prvý raz (čomu je už viac ako 35 rokov), ešte sa v pieskovej stene dalo nájsť dosť dôkazov o tom, že na tomto mieste more bolo. V pieskovej stene bolo vidieť dostatok rôznych ulít, ktoré boli pozostatky morských živočíchov. No dnes už len veľmi zriedkavo uvidíte niečo, čo by vám pripomenulo život v mori. Aj tá jedna lastúra, ktorú som objavila včera, bola zničená.

Sandberg leží kúsok nad riekou Morava, ktorá tvorí v týchto miestach hranicu Slovenska s Rakúskom. Voľným okom je dobre vidieť neďaleký zámok Hof a za dobrého počasia je možné vidieť aj rakúske pohorie, ktoré sa začína kdesi za Viedňou. Podľa všetkého je to Viedenský les. Včera až tak dobrá viditeľnosť nebola, ale obrysy spomínaného pohoria bolo vidieť a ak si nenamýšľam, tak som videla aj obrysy vysokých domov, ktoré stoja pri Dunaji vo Viedni.

Oveľa lepší a určite aj krajší je výhľad na hrad Devín. Odtiaľto je krásne vidieť jeho majestátnosť. Rieka Morava pod ním a o kus ďalej zase Dunaj dotvárajú nádhernú scenériu.

Predo mnou je posledný výbežok Devínskej kobyly, kúsok od neho je už Sandberg.

IMG_6963

Tu už stojím na mieste,odkiaľ ma čaká dosť strmý výstup hore. No pri nadmorskej výške Sandbergu 260 m sa to dá hravo zvládnuť.

IMG_6985

Cestou hore, som si s fotoaparátom priblížila dva objekty – zámok Schlosshof v Rakúsku a hrad Devín na našom území.

Hof

IMG_7008

Stúpajúc hore je okolo mňa krásna jesenná príroda. Množstvo kríkov hlohu s červenými plodmi, konáre ktorých mi občas pomohli k tomu, aby som sa mala čoho pridržať na strmom úzkom chodníku. Čím vyššie, tým krajšie výhľady na krajinu sa mi otvárali.

IMG_7005

IMG_7021

Tu je už predo mnou Sandberg  v jeho plnej kráse.

IMG_7032

Znovu priblížený pohľad na majestátny Devín.

IMG_7184-001

Hore na Sandberg som už išla viacerými chodníkmi, tentoraz to bolo asi tou najťažšou, po piesku, ale nejdem ňou prvý raz.

IMG_7141

IMG_7143

FAREBNÝ SVET

IMG_7152

A tu sa mi ponúka ten pohľad, o ktorom píšem v nadpise tohto príspevku. Kto má dobré oči, vidí v pozadí obrysy pohoria v Rakúsku.

IMG_7157

Cestou hore sa mi podarilo odfotiť aj toto:

IMG_7164

Na Sandbergu som včera strávila možno aj dve hodiny a za ten čas som nafotila množstvo rôznych pohľadov. S niektorými sa podelím aj s vami.

7 thoughts on “Zdalo sa mi, že vidím až do Viedne

  1. Rakouský zámek Schlosshof je možná velký a hezký, ale kam se hrabe na trosky Děvína, protože ten pohled na skálu nad řekou Moravou nemá konkurenci a od té romantiky nemůžu odtrhnout oči. Měla jsi nádherný výlet, počasí přálo, pořídila jsi krásné snímky a dvě hodiny na takovém místě, musely utéct jako voda. 😀

    Like

    1. Jarka, Schlosshof je pekný, určite si ho už u mňa videla (Mimi aj Zrkadlenie). No Devín je iná trieda 🙂 Môj včerajší výlet na opačnú stranu mesta skončil tak, že som poriadne zmokla. Ale to som už bola zo Sandbergu dole v Devínskej Novej Vsi.

      Like

  2. Stejně jako Jarka jsem koukala a koukala na Devín a meandry řeky….nádhera. A Sandberg mi přijde jako by se přenesla do jiného kontinentu. Moc zajímavé, hezké, tajemné i romantické…..

    Like

    1. Ďakujem, som rada, že sa ti môj príspevok páčil. Keď si prečítaš odkaz Jarke, tam sú info aj pre teba. Ak chceš, môžeš si Schlosshof a vlastne aj Devín nájsť na mojich iných blogoch. Do Schlosshofu sa ešte túto jeseň chystám, tiež som tam bola naposledy pred rokom.

      Like

Pridaj komentár

