Park a les v okolí kaštieľa v Budmericiach

Pred týždňom som publikovala príspevok o mojom nedeľnom výlete do Budmeríc. Kaštieľ ma lákal už dlhšiu dobu a keď som sa dozvedela, že môj syn sa tam chystá ísť autom, tak som sa mu ponúkla ako pasažier. Písala som, že kaštieľ je obklopený veľkým anglickým parkom. Od kaštieľa som prešla po štrkovej ceste na jeho koniec a cez bránku som sa dostala na veľkú lúku, ktorá je súčasťou zalesneného územia Lindava. Tu som našla prvý suchohríb toho dňa. Keďže som nemala so sebou nič, kam by som ho odložila, darovala som ho dvojici, ktorá práve vyšla z lesa s poloprázdnym košíkom húb. S touto dvojicou som sa vrátila naspäť do parku až ku kaštieľu. Vtedy mi zatelefonoval syn, že príde aj s priateľkou za mnou.  Kým som na nich pred kaštieľom čakala, našla som ďalšie huby. Synova priateľka nám potom išla ukázať miesto, kam zvykne chodiť na huby ona a tiež nám povedala o soche Panny Márie Lurdskej, ktorá je v lese. Dozvedeli sme sa, že sochu dal postaviť gróf Pálfy a že je blízko chodníka, ktorým sa dá dostať na ďalšie pálfyovské sídlo  Červený kameň. ktorého boli Budmerice súčasťou.

IMG_5062

IMG_5063

IMG_5177

IMG_5181

IMG_5196

IMG_5237

IMG_5242

IMG_5331

IMG_5350

IMG_5220

6 thoughts on “Park a les v okolí kaštieľa v Budmericiach

  1. Ja die Pilzzeit kommt jetzt auch wieder… und das ist ein richtiges Märchenschloß… es hat mir in deinem letzten beitrag schon gefallen.
    Manchmal ist es auch Glückssache, ob man was findet… letztes Jahr bei meiner Mutter trafen wir einen jungen Mann, der sich mit einem großen Korb durch das Unterholz kämpfte… am Schluß hatten wir ebenso viele Pilze, wie er. Aber nur nebenbei vom “Wegesrand” mitgenommen. 😉

    Liebe Grüße
    Ute

    Like

  2. Witam. Piękne miejsce pokazałaś, nawet tam grzyby rosły. Nie chce mi się otworzyć Twój blog “Projekt 365”, nie wiem czemu :(. Pozdrawiam serdecznie.
    Vitajte u nás. Krásne miesto, ktoré ukázali, aj tam, kde huby rastú. Nechcem otvoriť svoj ​​blog “Projekt 365” Ja neviem, prečo:. (S pozdravom.

    Like

    1. Giga, teraz som sa tam bola pozrieť, mne sa otvoriť dá a posledná návšteva tam bola o: 2013-10-04 11:45:33 – teda približne hodinu po tom, čo si písala tento komentár. Tvoju návštevu na blogu mi pocitadlo.sk zaznamenalo o: 2013-10-04 10:42:53 37.131.131.250. Nič som s blogom nerobila, bolo to mimo mňa.

      Like

Pridaj komentár

