Na hubách

Ráno sa pomaly prehuplo do krásneho slnečného dňa a my sme si ho náležite užívali. Nachádzali sme nielen množstvo húb, ktoré sme nepoznali a predpokladali sme, že sú asi všetky nejedlé, keďže si ich nevšímali ani ostatní hubári,  ktorých sme v lese stretávali.  V predošlom článku som zabudla spomenúť, že sme na kraji lesa zaparkovali ráno ako prví. Postupne prichádzali do lesa ďalší hubári. Trošku nám pohodu narušil jeden starší pán. Ten sa najprv mne, potom zase bratovi začal tmoliť v jeho blízkosti. Mne sa doslova prilepil na chrbát a kráčal krok za mnou asi meter od môjho ľavého boku.  Keby ma bol aspoň pozdravil! Nechápala som jeho konanie, tak som radšej zmenila smer a od tohto človeka som sa vzdialila. Asi nepochopil, aké zásady majú dodržiavať hubári, o chvíľu bol o kus ďalej vedľa brata, zase v smere, ktorým som odišla aj ja.  Brat sa ho musel spýtať, či je prvý raz v lese. Dotyčnému sa to vôbec nepáčilo, že ho  nechceme mať pri sebe. Ostatní hubári boli ďalej, takže sme si navzájom nezavadzali.

IMG_9065

Aj tieto huby vykúkali spod machu alebo ihličia.

Čisto borovicový les sa miešal s listnatým, či zmiešaným. V každom sa vyskytovali iné druhy húb. Mnohokrát som dvihla zrak od zeme k nebu, kde sa mi zakaždým naskytol nádherný obraz vytvorený zo zelených korún stromov a z modrej oblohy.

Mala som zopárkrát šťastie, že som huby našla len vďaka tomu, že som mala so sebou fotoaparát a že ma čosi zaujalo, čo som si chcela odfotiť. Keď som prišla na konkrétne miesto, našla som na ňom aj množstvo jedlých húb. Tie som si potom všetky pozbierala a ukladala na jedno miesto, kde som ich pred vložením košíka najprv očistila.

IMG_9061

IMG_9060

IMG_9092

Veru sa mi tiež stalo, že som sa od pôvodného miesta s kôpkou húb vzdialila a potom som ju len ťažko vedela nájsť. No nezostali po mne v lese žiadne kôpky, všetko som nakoniec našla a v košíku priniesla domov. Krásny jesenný deň sa nám prehupol do polovice, niektorí už zaplnili košík po vrch, niektorí boli tak unavení, že mali problém zohnúť sa a potom zase vyrovnať. Bol čas ísť domov.

IMG_9064

IMG_9232

Odchádzame a aj tu ešte raz ďakujem lesu za to, že sme si mohli zobrať domov z jeho bohatstva a že nám dovolil stráviť u seba jedno krásne jesenné dopoludnie.

IMG_9210

6 thoughts on “Na hubách

Pridaj komentár

