Komu uletel z klietky?

Tento príspevok bude nielen o vtáčikovi,  ktorý je na fotografiách, ale aj o našej korele, ktorej sme dali meno Loro. Až do chvíle, kedy zniesol vtáčik vajíčko, sme si mysleli, že je to chlapček. No ani po tejto udalosti sme mu už meno nezmenili.

Je to už viac ako dvadsať rokov, kedy sme sa vracajúc z dovolenky zastavili ešte na výstave Agrokomplex v Nitre. Pracovala som vtedy vo firme, ktorá tam tiež vystavovala, tak som išla pozrieť kolegov. Kto o tomto veľtrhu poľnohospodárskych strojov niečo počul, tak asi vie aj to, že sa koná vždy koncom augusta. Je tam zakaždým aj množstvo predajných stánkov s produktami, ktoré s poľnohospodárstvom často vôbec nesúvisia. Na výstavu sme prišli práve v deň mojich narodenín. A to bol dôvod, prečo sa moji chlapi rozhodli, že mi v stánku s exotickými vtákmi kúpia darček. Bola to práve spomínaná korela, ktorá dostala zároveň aj peknú bielu klietku.

Tak sme si  teda domov niesli nového člena rodiny,ktorý vyzeral veľmi podobne ako korela na mojich fotografiách. Doma zaujal miesto na skrinke v detskej izbe, ktorá bola hneď pri dverách do kuchyne, takže som na Lora videla od kuchynskej linky. Bol dobre uškriekaný a robil aj dosť veľký neporiadok. V spomínaných disciplínach bol výborný, no keď sme sa ho snažili naučiť zopakovať nejaké slovo, to sa mu nechcelo. Mali sme ho niekoľko rokov a keď sa mi už zdalo, že neporiadok po vtákovi sa mi viac upratovať nechce, keď som si uvedomila, že tá klietka je pre neho malá a že umiestnenie vtáka nemusí veľmi dobre pôsobiť v priestore, kde sa zdržiavali deti a kde aj spali, darovala som ho chlapíkovi, ktorý práve u nás maľoval byt. Dotyčný bol chovateľom týchto vtákov, mal doma veľkú voliéru, tak som sa rozhodla, že aj náš Loro prispeje do jeho zbierky. Bolo mi za ním ľúto, ale naozaj sme nemali pre neho miesto, kam by sme ho mohli umiestniť tak, aby nikoho nerušil.

Na toto všetko som si spomenula, keď som uvidela opustenú korelu na Hodžovom námestí, kde sa snažila začleniť do skupiny holubov. No tie ju medzi seba nechceli. Bolo smutné pozerať sa na vtáka, ktorý sa sám vybral do neznámeho sveta.

IMG_8083

IMG_8085

IMG_8089

IMG_8090

IMG_8093

IMG_8096

IMG_8097

IMG_8106

IMG_8116

5 thoughts on “Komu uletel z klietky?

  1. Sorry, der “mobile” Übersetzer von Google nimmt den Text leider nur satzweise, obwohl ich alles kopiert habe, deswegen weiß ich nicht wirklich, was du schreibst. Vom Anschauen her passt es aber perfekt zum Welttierschutztag, der heute ist.
    Liebe Grüße
    Ute

    Like

  2. On musiał chyba komuś uciec z klatki i trudno mu teraz będzie żyć. Zdjęcia są świetne. Pozdrawiam.
    Musel si myslieť, niekto uniknúť z klietky a teraz bude pre neho ťažké žiť. Obrázky sú skvelé. S pozdravom.

    Like

  3. Papoušek pravděpodobně někomu uletěl otevřeným oknem. Mám o něj docela obavu, zima je v našich krajích tuhá a dlouhá, pro ptáčka z teplých oblastí nevhodná. Snad najde něco do zobáčku a nějaký teplý úkryt…

    Like

Pridaj komentár

