Jardin du Luxembourg

Luxemburské záhrady sú svojou rozlohou 22,5 hektárov druhým najväčším verejným parkom v Paríži. Rozkladajú sa na ľavom brehu Seiny a sú sústredené okolo Luxemburského paláca. Ľutujem, že som sa do Paríža dostala zatiaľ iba raz v živote a že to bol organizovaný zájazd s cestovkou, pri ktorom som ani trošku nebola spokojná so sprievodkyňou, ktorá nás mestom doprevádzala. Preto by som si Paríž rada pozrela znovu.

DSCN5643

Luxembursky palac

Bolo  to v  septembri a krásne kvetinové záhony jesenných kvetov a zamatovo jemná tráva lákali na dlhší pobyt na tomto mieste. Bohužiaľ, nás už čakali ďalšie pamiatky Paríža, takže sme záhrady  brali len úchytkom. Tým, že som urobila niekoľko fotografií, nepočula som výklad sprievodkyne.

Palais du Luxembourg

Luxemburské záhrady

Vy si však môžete o tomto mieste prečítať napríklad aj na stránke Dromedar.sk

DSCN5660

5 thoughts on “Jardin du Luxembourg

  1. V paříži jsem byla nějak těsně poté, co se otevřely hranice. Taky se zájezdem, mám z toho jen nejasný pocit, že by se mi líbilo prohlídku opakovat, ale s na delší čas a být připravena, popř. s dobrým průvodcem. Protože ale neumím francouzsky, necítila jsem se ve Francii (při jiné příležitosti) dobře.

    Like

    1. Na písmenkach tu nezáleží. Ani ja neviem francúzsky, ale neviem ani anglicky a bez cestovky som sa v Londýne nestratila. Tak ako Paríž, rada by som si zopakovala aj Londýn a navštívila mnoho iných miest, v ktorých som ešte nikdy nebola. No to bude asi až v tom ďalšom živote, ak taký vôbec existuje…

      Like

  2. V Paříži jsem nikdy nebyla, ani se tam už nedostanu, ale dovedu si představit, že organizovaný zájezd pro tebe nebyl to pravé, Danielo. Znám to podle sebe, potřebuji volnost a prohlédnout si, co mě zajímá a ne to, co doporučuje a ukazuje průvodkyně. Proto skoro nikdy nechodíme na prohlídky s průvodcem ani u nás.
    Lucemburská zahrada je ovšem nádherná, podařily se ti krásné snímky. V takové zahradě bych dokázala strávit celé hodiny, což je na organizovaných zájezdech nemožné. Pořád se spěchá, aby se toho co nejvíc stihlo.

    Like

    1. V podstate som bola iba na jednom takom organizovanom poznávacom zájazde a možno keby to bola iná sprievodkyňa, tak by som mala iný názor. Táto nás v prvé dni doslova hnala mestom, aby nám v nedeľu, posledný deň zájazdu, dala voľno skoro celý deň. Vraj na nákupy. Lenže v Paríži sme nenašli okrem tých s predraženými suvenírmi žiaden normálny otvorený obchod. Keď jej to účastníci zájazdu vytkli, vytrestala nás cestou domov tým, že nedovolila zastaviť na hygienické zastávky niekde pri motorestoch, ale v poli s kukuricou. Takže u mňa skončila aj tá cestovka, nikdy viac by som s ňou už nešla.

      Like

Pridaj komentár

