Raja a iné umenie v River Parku

S výtvarným umením v River Parku sme sa stretli už v mojom predošlom príspevku. Priznám sa, že raja, ktorá je na fotografiách z tohto miesta, ma dosť šokovala. Keďže do River Parku chodievam len zriedkavo, neviem, ktoré umelecké diela sú tam natrvalo a ktoré sú len súčasťou nejakej dočasnej výstavy. Dúfam, že raja k tej fontáne pred hotelom Kempinsky nepatrí. Keby sme mali v Bratislave Sea Park, tak by som vôbec nenamietala, aby tam bol aj tento morský živočích. Možno bude niekto namietať – a čo ten lev? Na toho som si už za roky zvykla, keďže toto zviera bolo symbolom československej štátnosti. Kto toto vymyslel, tiež by som rada vedela. Dočítala som sa, že prvým doloženým levom bol lev symbol dynastie Přemyslovcov.  Odtiaľ sa lev dostal až do štátneho znaku Československa.

IMG_0416

IMG_0421

IMG_0426

IMG_0427

IMG_0429

IMG_0443

IMG_0445

IMG_0447

IMG_0449

IMG_0451

Niečo z Riverparku je aj
5 thoughts on “Raja a iné umenie v River Parku

  1. Tak co, jsem tu dobře?! 😀 Už jsem tu ale byla a dokonce i komentář psala, ale asi jsem místo “přidat komentář”, klikla na horní šipku a odešla z blogu. Už se mi to stalo několikrát a docela by mě zajímalo,jestli touto specialitkou trpím jen já. 😕 Kůň z CDéček se mi líbí a líbí se mi i ta mořská povora, komu ovšem nemůžu přijít na chuť, to je ten lev. Vypadá jak nějaká bájná šelma a lva mi to připomíná jen při letmém pohledu…

    Like

    1. Dobre si 🙂 Kde klikáš, ak nie na miesto, kde je napísané – Pridať komentár? Materiál, z ktorého je vyrobený kôň, je veľmi zaujímavý. Leva som si lepšie pozrela až doma z fotky, hoci toho som tam už videla viackrát. Ja v tej soche vidím aj muža, aj leva. Ale najzaujímavejšie na tejto soche je materiál, z ktorého bola vyrobená. To by si asi neuhádla, keby som ti to dala uhádnuť. Sú to pneumatiky.

      Like

Pridaj komentár

