Krásnoplodka

Aj v tomto príspevku zostanem v jednej zo záhrad, z ktorej fotografie kvetov som zverejnila v predošlom článku. Ker s fialovými bobuľovými plodmi som videla prvý raz. Nedá sa,  aby ste prešli okolo neho bez povšimnutia, pretože v tomto období vás zaujme už z diaľky. Majiteľka záhrady jeho meno nevedela, no mne sa ho tentoraz podarilo nájsť na internete celkom ľahko.  Je to krásnoplodka, lat. Callicarpa.  

Počas leta kvitne nenápadnými kvetmi, no tie som nevidela. Možno o rok.  V Ázii, odkiaľ rastlina pochádza, sa vyskytuje veľa druhov tohto kra. U nás sa pestuje opadavý druh a jeho nádhera vynikne až v jeseni, kedy záhrada stráca svoju farebnosť. Jeho listy naberajú zlatú farbu a plody sa vyfarbujú do fialova. Záhradu zvyknú niekedy krášliť až do Vianoc.

IMG_9822

IMG_9823

IMG_9824

IMG_9825

IMG_9826

IMG_9827

11 thoughts on “Krásnoplodka

  1. Keřík neznám, ale název má krásně logický, protože je to vskutku – krásnoplodka! Takto vybarvené plody jsem ještě neviděla a přimlouvala bych se za ještě jeden snímeček, až budou listy na keříku v té zlatavé barvě, o které píšeš v úvodním slovu. 😉

    Like

    1. Jarka, pokúsim sa, ale nesľubujem. Naposledy som bola v tej záhrade v utorok, vtedy boli listy zelené. Chodievam tam na bicykli, záleží od počasia, či tam ešte túto jeseň pôjdem. Ak nie, poprosím majiteľku, aby mi ker odfotila ona.

      Like

      1. No, to vobec nie som si ista, zeby ten ker sa nejako sfarboval do zlta, ako si pamätam, skor listy uschynaju a opadavaju, ale dam si ulohu tuto jesen to vysledovat. Pri tom mnozstve kvetin a krov v zahrade nie vzdy vsetko sledujem dopodrobna. Ale povedala mi znama, ze videla ho v predaji v zahradnictve oproti staremu Baumaxu za Slovnaftom, ze nebol ani drahy…

        Like

Pridaj komentár

