Krásne a vďačné krasuľky

Ďalší z kvetov mojej mladosti. Nenáročný, pekný a robí mi radosť ešte aj v tomto období. Dnes som potrebovala posadiť niečo na záhone a vzala som si so sebou aj fotoaparát. Bolo krásne slnečné počasie, včely sa predháňali jedna pred druhou, ktorá si na ktorý kvet sadne. Jediným nedostatkom tej chvíle bolo to, že fúkal vietor a tieto jemné kvietky ani chvíľu nepostáli.

Krasuľka (Cosmos) je nenáročná letnička, ktorá vyžaduje slnečné a teplé stanovište a priepustnú pôdu. Kvitne od júla do októbra a dorastá do výšky 60 – 120 cm. Je možné ju pomerne ľahko rozmnožiť semenami. Tie moje som kúpila pred dvomi rokmi a semená som si v lete zbierala, aby som mala aj pre budúci rok. Aj keď som si predsavzala, že môj záhon osadím hlavne trvalkami, niektoré letničky na ňom zostanú. Krasuľky budú patriť medzi ne.

IMGP1601

IMGP1598

IMGP1597

IMGP1600

Z krasuliek sa dá vytvoriť aj pekný živý plot, aký som nedávno videla pri mojej cyklistike v záhradkárskej osade na konci Petržalky.

IMGP0103

IMGP0135

IMGP0104

10 thoughts on “Krásne a vďačné krasuľky

    1. Tie kvety som vysiala na záhone z opačnej strany domu, ako je vchod. Možno vďaka tomu sú tam a nič sa im doteraz nestalo. Ak si chceš pozrieť, čo mi tam kvitlo, tak klikni pod článkom na slovo záhon – dostaneš sa aj na ďalšie články. Vlani o takomto čase mi kvitli chryzantémy, ale tento rok sú veľmi úbohé. Trošku som zaexperimentovala, no nebol to rozumný nápad. Počas leta som ich zostrihala a keďže už bolo potom to suché počasie, už mi viac nenarástli 😦

      Like

  1. U nás se tyhle nádherné barevné kytičky jmenují krásenky zpeřené. Dělají čest svému jménu, jsou opravdu krásné. Mám dojem, že jsou to letničky, Danielo, jestli se tedy nepletu. Kdysi jsme je mívali na zahrádce.

    Like

Pridaj komentár

