Našla si kamarátky labute

Leto už dávno skončilo, ale vodná plocha a brehy bratislavského jazera nezostali spustnuté. Obývajú ich vodné vtáky. Medzi nimi je aj jeden, ktorý som doteraz nikde vo voľnej prírode nevidela. Síce sa pásol na trávniku spolu s labuťami, ale labuť to nebola. Bola to hus. Pátraním na internete som zistila, že je to hus kanadská (Branta canadensis).

Je to divoká hus s čiernou hlavou a krkom, s bielymi lícami. Jej telo je hnedo-sivej farby.  Pôvodom je  z Arktídy a z miernych oblastí Severnej Ameriky, občas sa nachádza v severnej Európe, a rozširuje sa aj do ďalších oblastí mierneho pásma. Tak preto som ju mohla odfotiť aj na bratislavskej Kuchajde.

IMG_2879

IMG_2882

IMG_2889

IMG_2894

IMG_2901

IMG_2908

IMG_2914

IMG_3028

IMG_3031

11 thoughts on “Našla si kamarátky labute

    1. Keď som hľadala na nete, o akú hus sa jedná, našla som na nejakej českej stránke informácie o tom, že hus chovajú niektorí chovatelia. Rozmýšľala som nad tým, že na aké účely. Či na jedenie, alebo len tak, pre ich zvláštnosť. To, že by aj táto mohla skončiť na pekáči, mi ani nenapadlo.

      Like

  1. Krásné záběry bernešky velké. Tato i jiné druhy bernešek chovají různí chovatelé a jeden pár chováme i my.Tito ptáci se nechovají pro konzumní účely, ale pro radost. Někdo chová kočky, někdo psy a někdo okrasné husy. Největší radost je na jaře, když vyvádějí mláďata.

    Like

    1. Tak už poznám aj odpoveď 🙂 Ďakujem! Musím si ten tvoj blog pozrieť celý, možno tam aj tie húsky nájdem. Verím, že húsatká musia byť nádherné. Zatiaľ som videla len jedny škaredé mláďatká – boli to mláďatá lysky čiernej.

      Like

  2. […] Ako som už spomenula, v lete je jazero využívané ako rekreačné miesto pre Bratislavčanov, no jeho vody sú využívané na kúpanie počas celého roka. Nemyslím teraz len na ľadových medveďov, ale vody Kuchyjdy si zvolili za svoj domov mnohé čajky, labute, divé kačice, lysky a jedna hus kanadská. […]

    Like

Pridaj komentár

