Krátky postreh z vlaku

Bol pondelok po sviatkoch a zároveň aj po prázdninách. Stredoškoláci už mali jeden školský poprázdninový deň za sebou, ale niektorí z tých, ktorí sa rozhodli nadobúdať ďalšie, teda vysokoškolské vedomosti, si mohli prázdniny predĺžiť.  Do vlaku s menom Remata som nastúpila pár minút pred pol druhou. Miest na sedenie bolo dosť, no v každej “štvorke” sedela minimálne jedna osoba. Dlho som si nevyberala a jednej mladej dievčiny som sa slušne spýtala, či má voľné miesto. Mala.

Vytiahla som si na stanici zakúpený časopis a ako je mojím zvykom, najprv som ho celý prelistovala. To preto, aby som sa vedela rozhodnúť, čo budem čítať ako prvé. Medzitým mi občas padol zrak na oproti sediacu dievčinku. Aj ona mala so sebou literatúru, ale tá ležala skoro po celý čas cesty položená na poličke pod oknom. Svoj čas venovala úplne inej činnosti. A to je vlastne to, o čom vám chcem na tomto blogu napísať.

Mladá slečna v bielom pulóvriku a úzkych tmavomodrých nohaviciach venovala čas vo vlaku svojej vlasovej pokrývke. Jej od prírody brčkavé vlasy typu ako po trvalej boli dosť dlhé na to, aby sa s nimi neustále hrala. Konce vlasov si dávala pred oči a to, čo robila, vyzeralo tak, že si to po celý doterajší život chodila študovať do bojnickej ZOO. Opice v zoologickej si tak vyberajú zo svojej srsti blchy. Predpokladám, že mladá slečna blchy vo svojich vlasoch nehľadala, sústredila sa na konce svojich vlasov. Presne viem, čo tam hľadala, aj keď som to mojím terajším slabým zrakom nevidela. Boli to rozdvojené končeky jej vlasov. Opatrne vždy jednu časť chytila do prstov, odtrhla a hodila vedľa seba. Medzitým si často prešla svoje bohaté vlasy rukami tak, ako keby si chcela urobiť cop a to, čo jej zostalo v rukách, hodila znovu vedľa seba. Vôbec jej neprekážalo, že vo vlaku je miesta naozaj málo, že nohy sa cestujúcim skoro navzájom dotýkajú. Jej vlasy tak padali aj na mňa. Svrbel ma jazyk, veľmi som jej chcela niečo štipľavé povedať, no myslela som si, že namiesto slov pomôžu moje pohľady. Niekoľkokrát som zdvihla oči od časopisu, okuliare som si vyložila nad čelo a uprene som sa zahľadela na ňu. No to ju vôbec nerozhádzalo a mojim upreným pohľadom vôbec nevenovala pozornosť.  Mne popritom stále vírili v hlave myšlienky a otázky, odkiaľ toto dievča ide, či fakt nastúpila niekde v Bojniciach a či celé detstvo strávila pred klietkami zvierat.

Potešila som sa, keď obrátila svoju pozornosť knihe, ktorú mala vyloženú na poličke. No to netrvalo dlho. Niekoľko sekúnd podržala v ruke Professional english in use, ja som stihla zaregistrovať, že jednu stranu mala vyfarbenú riadok po riadku oranžovou zvýrazňovačkou, druhú zase žltou. A to bol aj koniec, viac som neuvidela, lebo knihu zavrela, odložila znovu na poličku a naďalej sa venovala svojej kučeravej hrive. Medzitým párkrát svoju pozornosť upriamila na svoje ruky a tak si namiesto vlasov upravovala kožtičku okolo nechtov, či samotné nechty.  V duchu som sa chystala, ako sa jej pri vystupovaní z vlaku spýtam, či pozná základy slušného správania, no nakoniec som pri vystupovaní nepovedala nič. Pomyslela som si iba toľko,  že si s nevychovanou hlupaňou nebudem kaziť deň.

A čo vy? Dokáže aj vás nasrdiť podobné správanie? Ako by ste sa boli zachovali na mojom mieste?

4 thoughts on “Krátky postreh z vlaku

  1. Uff, mňa by asi poriadne dorazila. Mala si sa poobzerať Danielka, či niekde nablízku nesedia mladí muži, tak by sa dalo vysvetliť jej predvádzanie a následné priťahovanie pozornosti na svoj zovňajšok. 🙂

    Like

  2. Určitě bych si sedla jinam. Nesnáším vlasy na podlaze, v umyvadle, na stole….i na veřejných WC nejprve na vlasy v umyvadle cákám vodu, dokud neodplavou a pak se teprve myju. A úplně nejhnusnější pro mě je, když se mi zamotají do mokrých rukou. To se stávalo, dokud jsem neměla na stírání podlahy mop. Slečna byla nevychovaná, ale bohužel takových lidí je….

    Like

Pridaj komentár

