Skúste nájsť šesť bielych myší

Po viac ako dvoch mesiacoch, ktoré uplynuli od napísania  článku a zverejnenia prvej časti fotografií sôch v nákupnom centre Eurovea, prichádzam dnes s jeho pokračovaním. Aby som objavila všetky sochy, musela som ísť do nákupného centra viackrát, pretože sa mi to na prvý pokus nepodarilo. Ale teraz ich už mám konečne všetky.

Medzitým som sa tiež dozvedela, že sochy v Eurovea majú svoj príbeh. Každá socha má svoje meno a charakter a ku všetkým sa viaže aj rozprávka „6 bielych myší“, ktorú napísala Colinova manželka (Colin Spofforth – autor sôch). Rozprávka hovorí o kráľovstve za siedmimi horami, kde sa chamtivý kráľ a jeho rozmaznaná dcéra snažia vyhnať z kráľovstva všetky myši. Keď sa im tu zrazu do cesty postavia kúzelní umelci a šesť bielych myší. Tento krásny príbeh hovorí o chamtivosti, viere a skutočnom priateľstve, statočnosti a láske. Cirkusanti ich musia schovávať pred vojakmi chamtivého kráľa, takže sa len tak ľahko nájsť nedajú. Postavy je potrebné prehľadať od hlavy pod päty, aby ste ich našli.

K tomu, aby som vôbec našla všetky postavy, som si pomohla mapkou, ktorú som našla na internete. Ale ani tá mi neposkytla návod na to, aby som objavila všetkých šesť myší. Preto navrhujem vám, ktorí toto čítate a o sochách ste možno doteraz ani nepočuli, vyberte sa na nábrežie Dunaja a hľadajte ukryté myši. Dajte mi potom vedieť, či ste ich našli.

Časť sôch ste už mohli vidieť v mojom inom príspevku, teraz ich sem dávam všetky. Najprv tie, ktoré sú vonku. Táto dvojica je pred hlavným vchodom do nákupného centra.

IMGP8071

IMGP8074

Pri bazéne s fontánou, ktorý sa nachádza medzi dvomi časťami nákupného centra, je táto socha.

(klikni na obrázky)

A na trávniku s výhľadom na Dunaj stojí táto socha.

IMGP8129

Keď vojdeme dnu, najviditeľnejšia je povrazolezkyňa, pod ktorou stojí postava pripravená ju v každom prípade zachytiť. Tú som v prvom príspevku nemala, našla som ju až pri ďalších návštevách obchodného centra.  Hore jej chôdzu po lane sledujú ďalší dvaja muži.

IMGP8084

IMG_0013

IMGP8090

IMGP8086

IMG_0018

IMG_0020

IMG_0017

Neďaleko týchto postáv je ďalšia artistka s kruhom.

IMG_0021

Medzi sochy, ktoré som nevedela nájsť patria nasledovné:

Tou poslednou, ktorú som hľadala najdlhšie je táto:

IMGP8108

IMGP8111

Ak by ste mali záujem dozvedieť sa viac o príbehu týchto postáv, informácie nájdete na stránke OC Eurovea. Bohužiaľ, mne sa to mojím zrakom prečítať nepodarilo.

11 thoughts on “Skúste nájsť šesť bielych myší

  1. To byl zajímavý článek a oceňuji tvůrce soch, nejen pro krásu soch samotných, ale i za ten nápad s bílými myškami. Pokud jsem dobře počítala, tys jsi našla myši čtyři. Škoda, že je ta Bratislava tak daleko, hned bych se tam rozběhla a hledala ty dvě poslední. 😉

    Like

    1. Keď pôjdeme v poradí, ako sú fotky v tomto článku zverejnené, tak som ich našla tu:
      – Na klobúku Olgy (tak sa vraj volá podľa informácií, ktoré sa mi horko-ťažko podarilo prečítať – link na konci článku)
      – Tomu so zrkadlom pri fontáne
      – Artistka na kruhu
      – Chlapec s píšťalkou
      – Kráľ manéže, jeho myška je najmenej schovaná
      Asi ju nemajú mať všetci, mne chýba nájsť ešte jednu.
      Jarka, veď si naplánujte niekedy aj výlet na Slovensko.

      Like

  2. To víš, že mi tenhle článek ušel. Díky za upozornění, protože by byla škoda přijít o tak prima nápad. Moc se mi líbí sochy, jak už jsem psala a ve spojení s příběhem a tajemstvím je to úžasné.

    Like

Pridaj komentár

