Prvý

Dnes je pondelok, 6. januára. Prvý týždeň nového roka je za nami a ja sa tu v tomto roku ozývam po prvý raz. Preto by som vám na začiatku chcela zaželať veľa šťastia, zdravia, lásky a pohody. Nech sa splnia všetky vaše želania a očakávania.

Koncom minulého roku a v prvých dňoch nového som viackrát premýšľala, ako ďalej. Projekt 365/2013 som 31. decembra ukončila a do ďalšieho sa mi už nechce ísť. Takéto denné celoročné projekty už mám za sebou dva, takže stačilo. No aj pre mňa, preto, aby som sa niekedy v budúcnosti mohla vrátiť do uplynulého obdobia, sú takéto projekty dobré. Preto som si povedala, že niečo podobné budem robiť, ale v týždňových intervaloch. Nepôjdem podľa žiadnych stanovených pravidiel, týždenné zhrnutia budem zverejňovať tak, ako budem mať práve chuť a čas. Dnes prichádzam s prvým týždňovým súhrnom. Je špeciálny tým, že mal iba päť dní.

Uplynulý týždeň sa niesol v znamení pohody. Dopoludnie prvého januárového  dňa som strávila v pyžame čakaním na novoročný koncert viedenskej filharmónie. Bol úžasný, skazil mi ho až pred poslednou skladbou záber kamery na huslistu, ktorý odmietol pravicu dirigenta Daniela Barenboima, ktorý takýmto spôsobom ďakoval členom orchestra na záver koncertu. Toto jeho gesto videli diváci vo viac ako sedemdesiatich krajinách sveta, kam koncert prenášali televízne kamery. Celkom by ma zaujímalo, prečo tak dotyčný urobil.

IMG_6703x

Počasie prvých dní nového roka sa veľmi nevyznamenalo. Hmla, inverzia, vidieť modrú oblohu bola veľká zvláštnosť. No predsa sa mi ju druhého podarilo odfotiť práve vo chvíli, keď ju križovalo niekoľko lietadiel. Po vianočných a novoročných sviatkoch bol svet v pohybe a bolo to vidieť aj na frekvencii lietadiel na oblohe.

IMG_6713

No v ostatných dňoch prevládala šedá obloha, kedy sa mi vôbec nikde nechcelo ísť. Ani som nemusela, lebo iní  chodili za mnou domov. Či to boli vtáčatá, ktoré ma navštevovali na balkóne (ale áno, nie mňa, ale krmítko so slnečnicou), či moji príbuzní. Na moje pomery navštívil moju domácnosť nezvyčajný počet ľudí. Tak som si teda z príležitosti mojich menín pripila v jeden deň so synmi, ďalší so švagrinou a naposledy so sestrou. Mužská časť návštev si pripíjala so mnou iba s minerálkou. No čo s nimi, keď nedôverujú MHD.

IMG_6759

Teplé počasie týchto dní, ale aj to, že som moju chilli papričku preniesla do bytu, spôsobilo, že sa na nej objavili najprv puky a potom aj fialové kvietky. Nepredpokladám, že z nich niečo bude, pretože na to, aby z kvetov boli niekedy plody, ich nemá kto opeliť.

IMG_6741-001

Nedeľný večer som si po všetkých tých návštevách užívala pohodu pri hudbe ZAZ. Okrem kvetov papriky mi byt spríjemňujú rezané chryzantémy a na okennom parapete zase jemná biela campanula.

IMG_6776

Downloads8

Od zajtra nás čakajú bežné pracovné dni s každodennými povinnosťami. Keďže ich na mňa čaká dosť, budem sa tu vyskytovať poriedko. Potešujúcou skutočnosťou je to, že sa nám predlžujú dni. Na Nový rok o slepačí krok a na Tri krále o krok dále.

4 thoughts on “Prvý

  1. Tvůj nápad s týdenním zpravodajstvím se mi líbí hlavně proto, že máš ke každému dni i doprovodnou fotku. Takže první týden letošního roku máš zdárně za sebou a krásně jsi ho zakončila s nohami na stole, jako v té písničce co zpívá Peter Nagy. 😉 Máš prima papučky. Ty by se mi taky líbily, běhám totiž doma v ponožkám a toto se na ně tak trochu podobá. 😀

    Like

    1. To len tak vyzerá, že mám nohy na stole 🙂 v skutočnosti som ich mala na sedačke. Áno, tie papučky sú niečo podobné ako ponožky, ale sú hrubšie a zospodu sú akoby pogumované takými brzdiacimi guličkami. Normálne používam cez deň ortopedické šľapky. Nerada chodím naboso.

      Like

  2. Udělala jsi dobrou změnu. Docela ráda si počtu o obyčejných dnech. Nehezké gesto v orchestru je námět k přemýšlení. Mně by určitě ušlo, protože bych u poslouchání něco dělala a na obrazovku mrkla jen občas. Papričky můžeš lehce opylit sama štětečkem. Ale koukám, že jsi nespotřebovala ani ty, co tam ještě jsou. nebo to není jedlé? Jen okrasné? ZAZ mám taky ráda a právě tohle album mám stažené a jeden čas jsem ho hodně poslouchala.

    Like

    1. Sú jedlé a sú aj dosť štipľavé. Lenže mám papričky, ktoré som dostala a ani tie som ešte neminula. Tieto mi bolo ľúto otrhať, lebo sa mi páčili viac tam na tej rastline ako niekde inde. Asi tú rastlinu zbytočne vysilujem, že? Ty si odborníčka 🙂 Počas týchto teplých dní som ju vyložila na slnko na balkón, večer ju dám vždy dnu, ale včera som to zabudla urobiť. Neviem, či jej nočná teplota, aj keď nebola až tak veľmi nízka, neublížila. Urobila som to tak aj preto, že čo ak si tie kvietky nejaké mušky nájdu. Priznám sa, že okrem štetca na líčka doma ani iný nemám 😦

      Like

Pridaj komentár

