Štvrtý

Štvrtý týždeň tohto roku by som mohla pomenovať prívlastkom “ajfonový”.  Prečo, to sa dozviete v nasledujúcich riadkoch.

Ale pôjdem pekne po poriadku a najprv sa pochválim peknou orchideou, ktorú som si v pondelok kúpila v petržalskom Tescu.  Vybehla som tam kúpiť iba kúsok slaniny, ktorú so potrebovala pri varení. Ponuku kytíc a zopár kvetov majú v tomto obchode hneď skraja, takže som nemohla prejsť bez povšimnutia okolo orchideí s 50 %-ou zľavou.  Nakoniec sa mi po páse k pokladni  posúvali aj iné veci. Okrem už spomenutej orchidey som si kúpila aj ramienka na šaty, ktoré boli za veľmi výhodnú cenu. Aj napriek nákupu zľavnených vecí sa môj účet za slaninu vyšplhal k sume pätnásť €  😦

IMG_8870

Dúfam, že mi táto orchidea z rodu Oncidium prežije dlhšie, ako tá, ktorú som, len inej farby, kúpila v lete.

ramienka

Keď som tri sady ramienok po tri kusy vybalila a položila na šatovú tyč v skrini, pomyslela som si, že by bolo pekné, keby som mala všetky ramienka rovnaké. Preto som sa rozhodla, že si dokúpim ďalšie.

V utorok sa porúčal môj mobil. V posledných týždňoch som s ním už zopárkrát mala problém. Dotykový displej prestával reagovať na moje prsty. Nezostávalo mi nič iné, len vytiahnuť zo skrine starý, používaný  asi pred šiestimi rokmi. Aj som sa čudovala, že vôbec funguje. Táto skutočnosť ma donútila k tomu, aby som sa konečne začala zaujímať o odblokovanie iPhonu, ktorý som dostala od syna.

V stredu, naivne si mysliac, že si ešte dokúpim lacné ramienka na šaty, som sa znovu vybrala do hypermarketu. Tu však už po ramienkach nebolo ani stopy.  Z obchodu som však naprázdno zase nešla. Pokúpila som zopár drobností do novej synovej domácnosti, ale aj pre seba.

IMG_8912

Cestou domov prišli na mňa  nejaké maškrtné chvíle, tak som sa zastavila ešte v neďalekom obchode, kde som si kúpila dva zákusky. Veľmi tam nebolo z čoho vyberať a doma som po zjedení zistila, že tentoraz mi nechutili tak, ako keď som si tam kupovala naposledy. Najbližšie to budem musieť vyriešiť ináč. Upiecť si vlastné.

IMG_8907

Štvrtok sa niesol zase v znamení mobilu. Konečne som sa vybrala do Telekomu, aby som sa tam informovala o odblokovaní zdedeného iPhonu. Daroval mi ho starší syn, ktorý si po skončení paušálu vybral nový. Lenže ja som ho až doteraz odmietala. Keďže syn a ja máme rozdielnych operátorov, bolo potrebné, aby som dala telefón odblokovať. Bolo to asi po dvoch týždňoch, čo som už bola majiteľkou zánovného telefónu, keď som sa išla do neďalekej predajne telefónov spýtať, či tam túto službu poskytujú a koľko to stojí. Keď som sa od mladého muža v predajni dozvedela cenu, pomyslela som si, že žiaden iPhone nechcem a to som oznámila aj synovi. Niekoľko dní na to však mladší syn na webovej stránke pôvodného operátora zistil, že odblokovanie telefónov robia len za zlomok ceny, ktorú mi povedali na mieste, kde som sa bola informovať.  No stále som sa nebola schopná rozhýbať, vziať mobil a zájsť do niektorej predajne Telekomu. Ale aj napriek tomu, pomaly som si na telefón začala zvykať, zatiaľ bez sim karty. Takto som ho použila na publikovanej prechádzke v lese, pri ktorej ma okrem Yetiho sledovala aj aplikácia Sports Tracker 🙂  Odblokovanie som odkladala až do chvíle, kedy mi úplne odišiel displej na mojom samsungu. V centre mesta som teda konečne nabehla do prvého Telekomu, kde som sa pýtala na odblokovanie “ifonu”. Pekne som sa tým strápnila, lebo obaja mladí zamestnanci ma opravili a povedali, že mám ajfon 😦 Dozvedela som sa od nich, že s telefónom nemusím nikde chodiť, že si to môžem urobiť doma sama a zadarmo. Vysvetlili mi kde a ako a spokojná som odkráčala domov.

Keď som už bola v meste, zastavila som sa ešte pri Starom moste, aby som videla, ako pokračujú práce na jeho demontovaní.

collage starý most

V piatok som vybavila ďalšiu potrebnú a zároveň poslednú záležitosť, ktorá bola potrebná na to, aby som konečne mohla používať synov mobil. Bola som v Orange, kde mi zmenšili sim kartu. Teraz už bolo všetko pripravené  na odblokovanie. Už mi zostalo iba jediné, počkať  na synov návrat domov.  Odblokovanie som zverila na starosť jemu.

Stalo sa tak v sobotu dopoludnia, kedy som s nie veľkým nadšením odovzdala údaje o mojej platobnej karte programu, ktorý bol potrebný pri odblokovaní ajfonu a jeho novom nainštalovaní. Na popoludňajšiu prechádzku Petržalkou ste ma už mohli zastihnúť na novom mobile.

IMG_0033

To, že bol pekný slnečný deň, som už písala v samostatnom príspevku a že bol aj veterný, to môžete vidieť na tejto fotografii.

IMG_9378

Počasie tohto víkendu naozaj vyšlo. Po krásnej slnečnej sobote bola o trošku menej slnečná nedeľa, ale bola zase o niekoľko stupňov teplejšia ako predošlý deň. Preto som doma neobsedela a vyšla som aspoň tu neďaleko k Dunaju. Kráčajúc cez lesík som si všimla, že snežienkam chýba už len pár dní na to, aby sa naplno rozvili a potešili nás svojou krásou. Bude záležať len od toho, aké počasie bude v najbližších dňoch, či ich nezasype sneh. Aplikácia Sports Track zaznamenala, že som urobila necelých 5 km. To bola jedna z tých mojich kratších trás, ktoré zvyknem absolvovať.  Škoda, že som si o deň skôr zabudla zapnúť aplikáciu, to by mi ukázala minimálne dvakrát toľko.

collage snežienky

farebný svet wordpress

P. S.

Zabudla som spomenúť ešte jednu dôležitú vec. Vy, ktorí toto čítate a máte na mňa telefonický kontakt, prosím vás o jedno:

Napíšte mi vaše telefónne číslo, prípadne mi zavolajte. Pri inštalovaní telefónu som totiž prišla o celý telefónny zoznam. Samozrejme, že som ho nemala nikde inde, iba v telefóne, prípadne na sim karte. Ďakujem!

4 thoughts on “Štvrtý

    1. Ale zelené zostali u mňa iba ramienka, tá kulinárska pomôcka išla do kuchyne k synovi. Ktovie, ako dlho zostane biela prikrývka. Nie je taká vysoká, aby sa z nej snežienkam nepodarilo vykuknúť 🙂 Pamätám si, že vlani mali snežienky a už aj ďalšie jarné kvietky oveľa väčší šok, keď nasnežilo a mrzlo v polovici marca.

      Like

  1. Tvoje nová žlutá orchidejka vypadá nádherně. Já momentálně nemám žádnou, poslední mi odešla ještě před Vánocemi a docela se zdráhám koupit novou. Přišla jsem na to, že u mě mají orchideje životnost 3roky a pak je s nimi konec. Asi bych se je měla naučit přesazovat, aby měly z čeho žít. 😦 Nový mobil vypadá pěkně, moje staré “véčko” mu nesahá ani po kotníky, ale dokud šlape, nemám chuť do ničeho nového. 😉

    Like

    1. Toto je už druhá orchidea tohto druhu, čo som si kúpila a vyzerá to tak, že tú prvú prežila len o niečo dlhšie. Jej kvety dosť rýchlo odkvitajú a výhonok s pukmi, ktorý je vidieť na fotke, už kvitnúť nebude 😦 No čo už, urobila mi radosť aspoň na niekoľko dní. Za tú cenu by som nekúpila ani kyticu z rezaných kvetov, ktorá by mi vydržala oveľa menej.

      Like

Pridaj komentár

