Bohéma

Giacomo Puccini, jeden z najvýznamnejších predstaviteľov talianskej opery na prelome 19. a 20. storočia, je autorom viacerých známych opier, medzi ne patrí aj opera Bohéma (La Boheme). Na doskách javiska Slovenského národného divadla som túto operu videla v minulosti dvakrát a keď sa mi naskytla možnosť vidieť jej nové naštudovanie, neváhala som a do opery SND som išla znovu. Premiéra opery je síce až dnes, ale mne sa ju podarilo vidieť o niečo skôr.

IMG_0093

IMG_0096

IMG_0050

Námetom pre operu sa stal román Louisa Henriho Murgera Život bohémy o živote chudobných parížskych umelcov, ktorí žijú v nevykúrenom podnájme a tam snívajú o svojich budúcich úspechoch. Stredobodom deja je príbeh lásky jedného z nich, básnika Rodolfa a prostej krajčírky Mimi.  Ich rozvíjajúci sa vzťah preruší choroba Mimi, ktorá na následky choroby zomiera.

Nová inscenácia opery je poňatá oveľa modernejšie ako tá, ktorá bola v programe SND ešte do júna minulého roku. Páčila sa mi jednoduchá scéna a taktiež aj kostýmy.

Operu režíroval Peter Konwitschny, ktorý sa už predtým zúčastnil na spolupráci dvoch opier v SND – Madama Butterfly a Eugen Onegin. Čírou náhodou som obe naštudovania opier videla. Hudobne naštudoval novú Bohému dirigent Friedrich Haider. Scénu do tejto inscenácie navrhol nemecký scénograf a kostýmový výtvarník Johannes Leiacke.

Tu môžete vidieť fotografie z predstavenia – Bohéma na stránka SND

Pre vás, ktorí nemáte možnosť zájsť si do bratislavskej Opery, doporučujem pozrieť si film La Boheme.

5 thoughts on “Bohéma

Pridaj komentár

