Piaty

Minulý týždeň som končila fotografiami snežienok a konštatovaním, že k tomu, aby vykvitli do plnej krásy, zostáva už len zopár dní. A že bude záležať od toho, či ich nezasype sneh. Hneď prvý deň týždňa začalo okolo obeda snežiť a napadlo pár  centimetrov snehu. Mrazy, ktoré boli koncom predošlého týždňa poľavili a ani sneh sa dlho na zemi nedržal. V utorok som bola znovu na miestach, kde som odfotila snežienky a urobila som nové aktuálne fotografie.

collage snežienky02

Pri hľadaní snežienok som videla už aj medvedí cesnak. Nebolo to prvý raz, už aj v predošlom týždni som  si všimla, že začína vyliezať zo zeme, ale zabudla som o tom napísať.  Na spodnej fotografii koláže je spomínaný medvedí cesnak.

Vrátim sa ešte k pondelku, kedy snežilo a kedy som z autobusu videla na jednej zastávke hneď dve ženy, ktoré spadli po vystúpení z autobusu. Malá vrstva snehu totiž prikryla zamrznuté mláky a kto na ne netušiac stúpil, vyleteli mu nohy do vzduchu a ocitol sa na zemi. Preto som bola rada, keď som  o necelú hodinu po návrate domov počula do bytu zvuk malého odhŕňača snehu. Ten sa, asi aj po kritike v tlači, že mesto vydalo v decembri šialené peniaze za údržbu ciest a chodníkov, hoci nespadla ani vločka snehu, staral pravidelne o chodníky a aj dnes ráno som ho videla posýpať soľou chodníky, hoci na nich boli mláky, teda zjavne nemrzlo. Dúfam, že teraz nebudú každý deň soliť chodníky. V tento deň som si domov priniesla pletaciu priadzu a nové ihlice. Nie, že by som ich doma mala málo, ale na všetkých mám niečo rozštrikované 😦 Dva dni som pátrala na internete a vyberala som si model, podľa ktorého začnem pliesť. Na tretí deň som konečne začala. To, čo som do jednej v noci urobila,  to som na druhý deň vypárala a začala som odznova.

IMG_0490

Tento týždeň som bola po dlhom čase konečne aj na kultúre. Síce som operu Bohéma videla už dvakrát, príležitosť vidieť jej nové naštudovanie som si nenechala ujsť. Premiéra bola v piatok a v sobotu. S novou modernou scénou a samozrejme aj s novým obsadením. Viac som písala v samostatnom článku TU. Po skoro troch hodinách som opúšťala budovu SND, kde som ešte stihla urobiť zopár záberov vstupných priestorov a domov som sa vybrala po Moste Apollo peši. Odtiaľ som mala aj takýto výhľad na Bratislavu.

IMG_0140(1)

V stredu som vybavila ďalšiu z povinných lekárskych prehliadok. Aj keď vám pri tej predošlej napísali do správy, že na ďalšiu máte prísť o dva roky a vy prídete o dvaapol, musíte si vypočuť, že ste mali prísť až po troch rokoch a že nemáte výmenný lístok od toho správneho lekára. Hoci, keď som sa telefonicky objednávala, pýtala som sa, od akého lekára potrebujem mať výmenný lístok. Medzi  lekármi špecialitami bol menovaný aj gynekológ, od ktorého som priniesla doporučenie na vyšetrenie ja.  Aj toto je jedna z príčin, prečo neznášam chodenie po lekároch. Väčšina z nich sa  vám snaží dokázať, že ste debil 😦

Okolo poludnia som si s príbuzným dohodla stretnutie pred Inchebou, kde bol v ten deň pracovne. Chcela som mu odniesť tašku s vecami, ktoré u mňa zabudli ešte začiatkom roka. Pri telefonáte z domu som mu sľúbila, že o chvíľu vyrážam a že mu z brány zavolám, že som už tam. Lenže keď som prichádzala na miesto a chcela som telefonovať, telefón svoje služby odmietal. Keďže som nemala na očiach okuliare, nevidela som, že je v ľavom hornom rohu oznam, že telefón je bez sim karty. Oznam, ktorý som bola schopná prečítať a ukazoval sa pri každom vytočení čísla hovoril, že treba nainštalovať sim kartu. Nechápala som to, keďže som si bola istá, že za tú polhodinu od posledného volania som s kartou nič nerobila. Takže aj tento týždeň by sa dal nazvať v znamení “ajfonu”. Príbeh z minulého týždňa mal pokračovanie. Pri bráne, ktorou vchádzali do areálu Incheby autá, som videla nejakého vrátnika, ktorý práve telefonoval zo svojho mobilu. Prišla som k nemu s otázkou, či náhodou nevie o nejakom telefónnom automate, z ktorého by som mohla telefonovať človeku, ktorý je v priestoroch výstaviska. O žiadnom nevedel, asi taká vec v našom meste už ani neexistuje, ale nenapadlo mu, aby mi  ponúkol ten svoj mobil na krátke zavolanie a ja som sa ho o to požiadať neodvážila.  Ja som takúto službu poskytla už niekoľkokrát neznámym ľuďom. Nakoniec som odtiaľ po niekoľkých ďalších neúspešných pokusoch o zavolanie z môjho apple telefónu odišla 😦 Doma mi syn vybral kartu z mobilu, znovu ju tam vložil a telefón opäť fungoval. Dúfam, že toto bolo prvý aj posledný raz, čo sa mi také niečo stalo.

Koncom týždňa sa u nás konal ďalší ročník veľtrhu cestovného ruchu a gastronómie, na ktorý už pravidelne chodievam (aj vďaka tebe, Rózka). Tam sa vždy na chvíľu ocitnem v inom svete. Pocestujem si, hoci na to použijem iba MHD. Aj tento rok som išla domov s novou zbierkou cyklomáp.

IMG_0492

Víkend som strávila iba doma, v kuchyni a pri leňošení. Počasie ma von vôbec nelákalo.

4 thoughts on “Piaty

  1. V Pátém týdnu letošního roku, jsi toho stihla docela dost a v širokém záběru od kulrury až po pány doktory. Prvé bylo příjemné, druhé asi méně, zvlášť když si musela připadat jako nezvaný host. Se sim-kartou jsem měla minulý týden stejný problém a to mám mobil starý a na simku nesahám, ale musela jsem ji vytáhnout a znovu vložit. Nevím co máš za oterátora a jestli to s ním vůbec souvisí, já mám T-mobile.

    Like

    1. Jarka, ani som to všetko nestihla napísať. Napr. len ohľadne telefónu som musela ísť vybavovať ďalšiu záležitosť. Mesačne platím za telefón tak, že Orange (to je môj poskytovateľ), si strháva z mojej platobnej karty. Ale jej platnosť končila práve 31. januára. Musela som ísť nahlásiť novú. Lenže v prvom O som nepochodila, pretože je telefón písaný na syna. Musela som ísť do ďalšieho, ktorý je v budove synovho pracoviska. Nakoniec som poradové číslo 111, ktoré som dostala pri vchode do predajne, ani nevyužila, syn to vybavil telefonicky. Pri doterajších mobiloch sa mi nestalo ešte ani raz, aby som musela vybratím karty reštartovať telefón.

      Like

Pridaj komentár

