Ôsmy

Uplynul ďalší týždeň, síce podľa kalendára ešte stále zimný, ale podľa počasia už skoro jarný. V obchodoch sa už dávnejšie objavili stojany so semenami a ja, aj keď som už viackrát povedala, že už žiadne kupovať nebudem, zase som nejaké kúpila. Zlákali ma napríklad aj prevísavé papuľky. Na ich obale je doporučený termín na vysiatie február, tak som teda nachystala všetko potrebné a vrecúško so semenami som otvorila. Nestačila som sa čudovať, čo som v tom veľkom obale našla.

collage_0852x22

V utorok nám na mesto spadla hmla. Bola ako mlieko. Keď som prechádzala okolo Veľkého Draždiaku s fotoaparátom v ruke, spýtal sa ma náhodný okoloidúci, či vôbec niečo vidím. No niečo málo som videla a sčasti som vám to už aj ukázala. Ak si to chcete pozrieť znovu, kliknite na nasledujúcu fotografiu.

IMG_2850

Cestou z Antolskej som nielen fotila hmlu, ale zastavila som sa aj v obchode, kde som si kúpila čerstvé pečivo, bola to moja obľúbená tekvicová kocka. Ráno som z domu odchádzala povinne nalačno, ale to nie je nič výnimočné, ani keď zostávam doma a nejdem na žiadne odbery krvi. No po prejdení ranných kilometrov mi desiata padla celkom dobre. Jedlo som si pre jeho výnimočnosť dokonca aj odfotila 🙂 Veď u mňa nie je vôbec zriedkavosťou, že prvý raz jem až niekedy popoludní.

collage_0852x11

Na stredu sme si s priateľkou Katkou, ktorá prišla po týždni znovu do Bratislavy, dohodli spoločnú návštevu galérie. Aj napriek tomu, že v tomto období sú výstavy diel Alfonsa Muchu v Prahe, v Japonsku a v južnej Kórei, podarilo sa aj pracovníkom slovenskej galérie dať dokopy celkom peknú zbierku jeho diela. Po Muchovi sme si ešte pozreli aj niečo z nedávnej minulosti a to bolo dielo Karola Ondreičku z rokov 1973 až 2003. Jeho štvordielna Pocta veľkej kytici sa mi veľmi páčila. Cestou do Mirbachovho paláca neušiel mojej pozornosti odraz domu, aj keď v dosť špinavom aute. Katka si musela vybrať peniaze v Bratislave, lebo v Leviciach sa už minuli 🙂

IMG_2986_odraz

IMG_2989x1

collage_mucha

Po spoločnom obede som Katku odprevadila na zastávku autobusu, ktorým sa odviezla na miesto, kde zaparkovala auto. Už keď sme vyšli z galérie, začalo drobno pršať a pršalo aj po vyjdení z reštaurácie. No ako Katka nastúpila do autobusu, pršať prestalo. To bol pre mňa signál, aby som zmenila plán a namiesto toho, aby som aj ja nastúpila na svoj autobus a išla domov, prešla som sa popri Dunaji až na Most Apollo.

IMG_3028x

IMG_3105x

Na ďalší deň sa po desiatej hodine objavilo na oblohe slnko a to už bol pre mňa znovu signál, aby som vzala fotoaparát a išla von. Urobila som si dosť veľkú prechádzku v okolí. Cestou domov som sa zastavila na nákup a tam som odfotila aj nový petržalský zimný štadión. Dúfajme, že pomôže vychovať novú, lepšiu generáciu hokejistov.

IMG_3301x1

farebný svet wordpress

IMG_3686

IMG_3692

Štvrtok bol znovu bez slnka. Von ma vylákal iba štebot mne neznámych vtákov. Vzala som teda vrece s odpadkami a ruksak s neodmysliteľným fotoaparátom. Bohužiaľ, kým som vyšla von, vtáci už neboli na strome pri našom dome, ale sa premiestnili na ďalší, vzdialenejší. No kým som prišla k nemu, zase preleteli na trávnik susedného saleziánskeho centra. Takže sa mi ich nepodarilo odfotiť tak, aby som z fotografie mohla spoľahlivo určiť, o akých vtákov sa jedná.  Potom, úplne neplánovane, som sa pripojila k mojej susede a jej manželovi, ktorí sa vybrali na prechádzku. Zašli sme až k Dunaju k Starému mostu a potom cez nábrežie a park do Auparku, kde sme si pozreli výstavu topánok. Vy, ktorí chcete vidieť jedinečné dizajnérske kúsky popredných návrhárov, 200 exkluzívnych modelov historickej obuvi alebo dych vyrážajúce topánky budúcnosti, bežte sa tam pozrieť. Je to jedinečná výstava topánok z celého sveta.

vtáci koláž

collage-AUPARK

Víkend bol relaxačný. Nielen “gaučingová” sobota, ale aj nedeľná bicyklová vychádzka k dunajským ramenám.

IMG_3862

IMG_3870

IMG_4217

4 thoughts on “Ôsmy

  1. Jsem v šoku, z množství semínek v pytlíčku. To jsem zvědavá, kolik se jich ujme a jak bohatá květena ti vyroste! Tvoje snídaňová bulka vypadá moc chutně a divím se, že nejsi zvyklá ráno jíst. Já bych nemohla vůbec fungovat. Nejem, že snídám, ale do oběda ještě i něco posvačím, prostě jak jdu kolem jídla, musím si aspoň zobnout. 😛 Nový zimní stadion je dobrý počinek a co se týká hokejistů, tak naši sice ty vaše poslali domů, ale hned nato prohráli a skončili taky, takže by jsme nějaký ten nový dorost jistě uvítali i my. 😉

    Like

    1. Jarka, ty si mi pripomenula, že som chcela v prípade semien použiť najčastejšie používané slovo nášho jedného bulváru 🙂 Aj tí sú zo všetkého v šoku a ja som na to úplne zabudla… O tých mojich raňajkách som už písala viackrát, nechutí mi ráno jesť a nepociťujem ani hlad. Viem, že je to nesprávne, ale čo už so mnou? Hokej som vôbec nepozerala, ale o tom, s akým fiaskom sme išli domov, to mi neušlo.

      Like

  2. Ahoj Dani, po delší době tě zdravím. Mělas pěkný týden, líbil by se i mně. Šok z množství semínek jsem si už taky zažila. Řekla jsem si – moje chyba, oni na obalu píší, kolik je tam gramů. Někdy to ale vypadá, že to jsou jen miligramy.
    Den s kamarádkou a na výstavě byl určitě taky moc fajn. Tak naplněný týden logicky vyústil v gaučing.
    Jo a tvůj povzdech nad hokejisty platí i pro nás. Dnes nám rezignoval reprezentační trenér. Těžko říct, jestli je to škoda. Uvidí se.

    Like

    1. Aj tak by mi váha na obale nič nehovorila 😦 Tým, že takéto veci až tak často nekupujem, tak by som si asi nezapamätala a nemala by som ani predstavu o tom, koľko semien si mám pod konkrétnou váhou predstaviť. Ďalšia vec je tá, že každá rastlinka má iné semená a sú aj inej váhy. Len dúfam, že mi z toho množstva aj niečo vyrastie. Keby som sa bola niekde v reáli stretla s prevísavými papuľkami, tak si radšej trošku zo semien zoberiem. Mám s takými lepšiu skúsenosť ako s tými, ktoré kúpim v obchode.
      Niekde u vás som postrehla titulok, že či odchod vášho doterajšieho trénera neuvoľnil miesto Vujtkovi.

      Like

Pridaj komentár

