Čo varievate z hlivy ustricovej?

Hliva ustricová je drevokazná huba, ktorá pre svoj život a rast využíva látky nachádzajúce sa v dreve alebo v slame, na ktorých rastie. Obsahuje množstvo vlákniny, látky znižujúce tvorbu cholesterolu, celý rad vitamínov, minerálov a stopových prvkov.  Súčasne je aj zdrojom  prírodnej imunomodulačnej látky betaglukánu. Aby mohol ľudský organizmus využiť všetky tieto látky, bolo by najvhodnejšie, aby jedol hlivu v surovom stave.

Priznám sa, surovú som ju ešte nejedla, ale pripravujem z nej jedlá na rôzne spôsoby. V našej rodine je najobľúbenejšia v podobe hlivovej gulášovej polievky. V nedeľu som ju tiež použila na polievku, ale na inú. Zatiaľ som ju varila iba druhý raz.

Ak obľubujete jedlá z hlivy ustricovej, vyskúšajte ju aj vy.

Budete potrebovať olej, cibuľu, mrkvu, petržlen, jačmenné krúpy, zemiak a samozrejme samotnú hlivu. Množstvá písať nebudem, lebo to nechám na každom, koľko chce polievky uvariť.  Cibuľu som nakrájala nadrobno a dala som ju restovať na oleji. Očistila som mrkvu, petržlen a zemiak. Mrkvu s petržlenom som postrúhala na strúhadle a pridala som ju k cibuli. Po chvíli som pridala pokrájanú hlivu ustricovú, osolila som a pridala som trochu mletého korenia.  Do tohto všetkého som dala trochu jačmenných krúpov, ktorými  som si v poslednej dobe zvykla zahusťovať niektoré polievky. Toto všetko som nechala ešte chvíľu podusiť a potom som to zaliala vodou. Po chvíli som pridala ešte nadrobno pokrájaný zemiak. Polievku som varila dovtedy, kým neboli mäkké všetky suroviny.

IMG_3755

IMG_3757

IMG_3762

IMG_4249

Dobrú chuť!

19 thoughts on “Čo varievate z hlivy ustricovej?

  1. Takú polievku varievam aj ja a jačmenné krúpi používam tiež, aj do zeleninovej polievky. 🙂
    Niekedy si pozriem v nedeľu reláciu Receptár… tuším na Prime ? Ani neviem, ale práve o hlive hovorili v niektorej z posledných relácií a vraj sa betaglukán neničí vysokými teplotami… takže savarením priaznivé látky zachovajú. Takže dobrá správa. Ja robievam ešte aj krémovú hlivovú polievku (strava pre kozmonautov, alebo starcov ?:-D )A kamoška robí hlivový perkelt.. ale to som asi robila len raz… Maso je maso… vravia moji muži doma 🙂 I keď… niekedy si treba dať oddych
    A ešte ma zaujalo.. “drevokazná huba” – To mi ju normálne zdegradovalo z pomysleného piedestálu… :-/
    Katarína

    Like

          1. Kataríno, prosím, odkud jsi? Musím se zeptat manžela, tvoje jméno, dá se mi, jsem slyšela při jeho povídání o rodině ze strany jeho matky…..Abychom nakonec nebyly příbuzné 😀

            Like

            1. Tak ako, Katka? Sme len menovkyne, alebo aj rodina ? 🙂 Asi len menovkyne… Som z Levíc, ako ti odpovedala Daniela … A ty ?

              Like

  2. Keď sme chodievali cez letné prázdniny s deťmi do stredoslovenských lesov, tak sme varievali na otvorenom ohni v kotlíku aj to čo dal les. Ráno to boli rôzne čaje z čerstvých byliniek, raz sme našli trs hlivy a bol za kotlík výbornej polievky s trhančokmi 🙂 a decká mali pri jedení guče za ušami 🙂 Ja hlivu nekrájam ale trhám.

    Like

  3. Hlivu si robievam dosť často, hlavne v spojení s rajčinami, paprikou a kopou cibuľe-mäso nemusím. A zhusťujem väčšinu jedál pohánkou (celouči vločkami)- podporuje pružnousť ciev, žíl a stien krvného obehu…

    Like

  4. Já jsem práškovou hlívu letos užívala jako prevenci proti virózám. Ona ale nebyla žádná zima, infekcí asi bylo minimum, takže to není měřítko, nicméně nemocná jsem nebyla.
    Vařila jsem z ní zatím jen polévku na způsob dršťkové. Ta tvoje se mi líbí. Jen si nejsem jistá – kroupy bych uvařila zvlášť. Myslím, že je potřeba je vařit ke změknutí mnohem déle než ostatní suroviny. Nebo jsi to měla takové ty maličkaté? I krémová od Kataríny je jistě dobrá.

    Like

    1. Boli maličké. V krúpoch sa tiež veľmi nevyznám, lebo toto bolo vôbec prvý raz, čo som nejaké kúpila a čo ich používam. Preto som ich dala do hrnca už hneď na začiatku. Ale kľudne sa môžu dať variť aj zvlášť. Dobrý nápad, ďakujem.

      Like

Pridaj komentár

