Kavka

Nedávno som náhodou klikla na jeden článok na stránkach Sme.sk, ktorý pojednával o tom, ako si kavky chránia svoje hniezda očami. Keďže je článok do dnešného dňa stále zamknutý pod ich plateným pianom, veľa  som sa z neho nedozvedela. Ale to mi pripomenulo, že aj ja mám v mojom archíve fotografie, na ktorých sú mladé kavky, ktoré som fotila ešte minulú jar a do dnešného dňa čakajú na zverejnenie.

Takže, okrem toho, že kavky majú modré oči, čo písali v uvedenom denníku, vieme o nich to, že sú to vtáky tmavej farby a že žijú nielen v lese, ale aj v mestách a dedinách. Veď aj tie moje fotografie som získala v meste, konkrétne v areáli neďalekej ekonomickej univerzity. Kavky, ktoré žijú u nás a aj v celej strednej Európe sú prevažne stále, no v zime sa k nim pridávajú tie, ktoré prilietajú zo severnejších a východnejších oblastí Európy.

Väčšinou hniezdia v dutinách alebo puklinách stromov, skál, prípadne starých domov. K ich hniezdam sa preto len veľmi ťažko dostane iný vták. Živia sa prevažne hmyzom, ovocím, orechmi, bobuľami a aj zbytkami jedál. Nie je ojedinelé, že si ich vyberajú z odpadkových nádob v mestách.

Kavka tmavá (Coloeus monedula alebo Corvus monedula)

IMG_8891

IMG_8894-001

 

 

One thought on “Kavka

Pridaj komentár

