Po rokoch znovu na Königswarte

Po sobote, strávenej so synom na Katarínke, nedeľné dopoludnie sme si s priateľkou blogerkou dohodli vychádzku  do neďalekého rakúskeho Bergu, presnejšie na kopec nad touto obcou, ktorý sa volá Königswarte.

Cestou tam nás zlákala aj zrúcaninu hradu Pottenburg, ktorá patrí pod susednú obec Wolfsthal. Mysleli sme si, že s k nej dostaneme z cesty vedúcej do Bergu. Bohužiaľ, naše odbočenie z hlavnej cesty bolo zbytočné, pretože sme sa do lesa kvôli plotu nedostali. No tam som aspoň urobila zopár pekných záberov.

Po neúspešnom pokuse sme teda pokračovali v ceste do Bergu a odtiaľ sme sa peši po modrej značke vybrali hore na 344 m vysoký kopec Königswarte. Po polhodinovej túre sme sa dostali na lúku, ktorej dominuje vyhliadková veža. Je vysoká skoro 23 m a pri dobrom počasí  je z nej pri nádherný výhľad do širokého okolia. Nám šťastie veľmi neprialo, pretože to bol jeden z najhorších výhľadov, aké som doteraz odtiaľ mohla sledovať.

Táto vyvýšenina slúžila už za čias Habsburgovcov ako strategická pozorovateľňa. Vo východnej časti Zadunajskej nížiny v trojuholníku medzi obcami Kittsee-Berg-Bratislava nechávali Habsburgovci pochodovať svoje vojsko a organizovali vojenské prehliadky. Viac sa o tomto mieste dozviete na webovej stránke Moje Rakúsko.

Výhľady boli zahalené v opare, preto sme si povedali, že výlet na rozhľadňu Königswarte si v blízkej budúcnosti zopakujeme.

13 thoughts on “Po rokoch znovu na Königswarte

  1. Nevadí, že všechno nevyšlo tak úplně, jak jste si představovaly. Určitě to byla krásná vycházka předjarní přírodou. Jen se mi zdá, že zase nevidím všechny fotky. Předpokládám, že ty mezery mezi odstavci neměly být prázdné. Vidím jen koláž s rozhlednou…

    Like

    1. Ako je to možné? Musím to dať niekomu skontrolovať, lebo ja vidím všetko a nemal by byť žiaden dôvod, aby tie fotky neboli vidieť. Tak isto som to pozerala aj v tom predošlom článku, kde si mi to písala. A čo ostatné príspevky? Tam vidíš všetky fotky?

      Like

  2. Dani, opäť krásne fotky z prostredia, ktoré nepoznám. Fotky na rozdiel od Jarky vidím všetky. Možno je to kvalitou počítača a prehliadača.

    Like

  3. I keď výhľad z veže na fotografiách dokazuje prítomnosť oparu, je neodškriepiteľné že ten výhľad stojí za to. Dokazuje to fotogaléria na stránke Moje Rakúsko, kde ma skutočne prekvapilo aký zážitok pohľad z veže môže poskytnúť v prípade, že je krásny deň…I tak to bol krásny výlet…

    Like

    1. Práve som sa ti pokúšala nájsť fotku, pohľad na Bratislavu z KW spred pár rokov, kedy sme tam boli so synmi. Nenašla som ju, hoci len nedávno som o ňu kdesi zavadila.

      Like

  4. Grüß Dich Daniela 🙂
    Sehr schöne Bilder und Wanderung. Ich war ja schon mal zur Kuhschellenzeit in Hainburg am Hundsheimerberg aber da auf der Königswarte noch nicht.
    Würde schon gern mal eine Grenzüberschreitente Wanderung von Wolfstal über die Königswarte nach Bratislava unternehmen nur kenn ich da die Wanderwege um Bratislava nicht? Werde mal bei Freitag & Bernd nachfragen…
    Oder hast Du einen Link zu Wanderkarten?
    Herzlichen Gruß
    Werner

    Like

          1. Noch mal Hallo Daniela 🙂

            Sah mir nun alles genau an und, na ja, alles O.K. 😉
            Brauch nur noch schönes Wanderwetter und los geht’s von Bratislava nach Wolfsthal oder auch vielleicht bis Hainburg 🙂 Von da ab fährt stündlich eine S-Bahn nach Wien 🙂
            Gruß
            Werner

            Like

Pridaj komentár

