Jednoduchá, rýchla a teraz aktuálna

Viete o tom, že vám príroda v týchto dňoch ponúka množstvo vitamínu C?  Úplne zadarmo. Jeho zaobstaranie vás bude stáť iba váš čas a námahu. V lužných lesoch v okolí Bratislavy je ho habadej. Naozaj pre každého, kto sa rozhodne sem prísť. Len sa ponáhľajte, lebo táto tohoročná jar je nejaká rýchla. Pri mojom zbieraní som videla, že rastlina, o ktorej píšem, má už nasadené puky. Určite ste už mnohí uhádli, o čom bude reč. O medveďom cesnaku.

IMG_5921

farebný svet wordpress

Na mojom staršom blogu som už medvediemu cesnaku venovala jeden príspevok. Vtedy som z neho robila tinktúru, ktorú som užívala kvôli tomu, aby som sa zbavila zahlienenia. Musím priznať, že moje očakávania tinktúra z medvedieho cesnaku nesplnila.

Dnes  prichádzam s receptom na výbornú a chutnú polievku. Na jej prípravu budete potrebovať:

zemiaky, zeleninový vývar, listy medvedieho cesnaku, smotanu na šľahanie, muškátový oriešok,  mleté biele korenie a soľ

Zemiaky očistíme, nakrájame na menšie kocky a uvaríme v zeleninovom vývare domäkka. Listy medvedieho cesnaku umyjeme, nakrájame na menšie kúsky a keď sú zemiaky mäkké, vložíme ich do vývaru. Necháme prejsť varom a potom rozmixujeme. Prilejeme smotanu a dochutíme muškátovým orieškom, bielym korením a soľou.

Ako vložku použijeme na kocky opečený chlieb. Na tanieri ozdobíme nadrobno nakrájanými lístkami cesnaku.

IMG_6385

IMG_6394

IMG_6401

IMG_6403

Mňam mňam

Medvedí cesnak sa dá použiť na mnoho spôsobov. Určite máte aj vy svoje osvedčené recepty. Budem rada, keď sa s nimi pochválite. Len nech ich nie je toľko, ako k tej nedávnej hlive ustricovej 😦

Jeden, mnou zatiaľ nevyskúšaný recept som si dávnejšie poznačila na blogu Kateřiny.

 

13 thoughts on “Jednoduchá, rýchla a teraz aktuálna

    1. Aj by som ti ho poslala poštou, ale neviem, v akom stave by to dorazilo. A po ďalšie, poštovné by bolo asi drahšie ako obsah balíčka. Spomínam si, že keď som ti posielala knižku, za poštovné som zaplatila pomaly toľko, čo aj za knihu 😦 Určite sú aj u vás miesta, kde táto rastlina rastie. Možno by ti vedeli poradiť tu:
      http://www.liecive.herba.sk/index.php/rok-2010/96-22010/981-botanicka-zahrada-lecivych-rostlin-farmaceuticke-fakulty-univerzity-karlovy-v-hradci-kralove-.html

      Like

  1. Přiznám se, Danielo, že jsem medvědí česnek v kuchyni ještě nepoužila. Přímo u nás neroste, ale vím, kde se dá natrhat, už jsme tam byli.
    Tvoje polévka je určitě moc dobrá a dobře taky vypadá.

    Like

  2. Witaj Danielo!
    Czosnek niedźwiedzi w Polsce jest rośliną chronioną i nie wolno go zrywać.
    Kupiłam kilka razy nasiona. Mialam nadzieję, że urośnie. Niestety.
    Życzę Ci miłego tygodnia.
    Pozdrawiam serdecznie:)

    Like

    1. Lucia, včera mi nenapadlo, aby som skontrolovala spamovú schránku aj na tomto blogu. Až dnes som sem klikla a našla som tu zase tvoje komentáre. Prečo mi všetky tvoje komentáre označuje ako spamové????
      Medvedí cesnak sa u nás môže zbierať vo voľnej prírode, ale nie v chránených oblastiach, kde je vyhlásený 3. a vyšší stupeň ochrany.
      Tu, kde bývam, rastie vo veľkom množstve.

      Like

    1. Veď som v texte spomenula, že sa treba poponáhľať. Ja si každý rok hovorím, že si odložím medvedí cesnak aj na zimu, no ešte som nenašla ten najlepší spôsob, aby mi napr. aj nenasmradla celá mraznička. Tento týždeň bude asi najvyšší čas tak urobiť.

      Like

Pridaj komentár

