Jedenásty

Po nedeli, ktorú som využila na prvý dlhší cyklistický výlet, mi zostali v chladničke kuracie prsia, ktoré som pôvodne plánovala uvariť v nedeľu. Ani v pondelok sa mi veľmi do nejakých zložitých jedál nechcelo, no urobila som pre seba toľko, že som vybehla do obchodu, kde som nakúpila zeleninu a pripravila som si len takýto fajnový ľahký obedík.

jedlo

Pekné počasie predošlého víkendu pokračovalo aj v ďalších dňoch. Kto mohol, ten ho s radosťou využíval vonku. Aj ja som tak urobila. Bola som sa nielen bicyklovať, ale aj na pešej turistike a taktiež aj po pamiatkach v meste.

IMG_7219

V rámci bicyklovania som bola nielen na mojom obvyklom mieste, na dunajskej hrádzi, tentoraz som prišla až po maďarské hranice v Rajke, aby som na vlastné oči videla demoláciu bufetu Na obrátke, ale na opačnej strane dunajskej hrádze som prešla aj za hranice. Bola som sa bicyklovať popri Dunaji na rakúskej strane, až po sútok Dunaja a Moravy, kde sa vypína  majestátna zrúcaninu hradu Devín. Ten som videla z druhého brehu. Pohľad na bralo s hradom z tejto strany sa mi z takejto blízkej vzdialenosti naskytol zatiaľ len dvakrát.

collage_žltá1152

Moje aktivity počas tohto týždňa sa dosť orientovali okolo rieky Dunaj. Aj tie na internete. Na google+ som založila komunitu s názvom Via Donau. Ide o zoskupenie fotografov na tému Mosty cez Dunaj, od jeho prameňa až po ústie do mora. Ak také fotografie vo svojom domácom archíve máte, ste v tejto komunite vítaní.

Sobota bola v znamení prezidentských volieb, do neskorej noci som sledovala priebežné výsledky a ich konečný výsledok. Predtým, ako som sa presunula od telky v obývačke k tej v spálni, som si naskenovala ešte stránku zo Sme, kde boli aktuálne výsledky prezidentských volieb.

graf voľby

Po neskorom odchode do postele som sa v nedeľu zobudila do zamračeného vetristého rána. Mala som chvíľami pocit, že mi okná na byte vtlačí do priestoru izby.  No toto škaredé počasie sa už v priebehu dopoludnia zmenilo, zamračená obloha sa zmenila na slnečnú, ale vietor fúkal aj naďalej. Počasie, kedy nie je príjemné byť vonku. Pred piatou hodinou popoludní som si spomenula, že o hodinu bude na Jednotke varenie s Kamilou a že mi zase budú tiecť slinky pri pozeraní. Doma sme nič pod zub nemali, tak som sa rýchlo schytila a o necelú hodinu sa už v rúre piekol koláč. Prvý kúsok som ochutnala síce až po relácii, no chutil výborne.

IMG_8346

IMG_8352-001

9 thoughts on “Jedenásty

  1. Du hast eine Radtour gemacht, liebe Daniela.
    Und das Essen schaut so lecker aus, hmmmm
    Hochhäuser gibt es auch, bei großen Städten kein Wunder.
    Schlüsselblümchen, die mag ich gern.
    und das letzte Bild, schon wieder was Leckeres, du verführst mich.
    Lachende Grüße Bärbel

    Like

  2. Je moc prima, když se můžeš na kole projet okolo Dunaje po obou stranách, o tom se ti určitě před pár lety ani nesnilo. 😉 U nás byl poslední slunečný den v pátek, od té doby máme zataženo a docela i napršelo, co je ovšem dobře. Vaší prezidenskou volbu jsem sledovala, jsem zvědavá, jak to dopadne za dva týdny. Budu držet palce, aby jste zvolili dobře. 😀

    Like

    1. Tých pár let predstavuje už 24 rokov. Letí to príšerne rýchlo. Na bicykli som sa prvý raz do Rakúska vybrala len pred necelými piatimi rokmi. Odvtedy som prebicyklovala celkom pekný kus Dolného Rakúska a Burgenlandu.
      S voľbami som zatiaľ spokojná iba na 50 percent.

      Like

  3. Witaj Danielo!
    Mam nadzieję, ze mój komentarz nie będzie znowu spamem…
    Bardzo lubię i często robię na obiad filet z kurczaka.
    Obecna pogoda nie zachęca do jazdy na rowerze.
    Podobają mi się Twoje piękne zdjęcia.
    Pozdrawiam serdecznie:)

    Like

    1. Tak konečne je tvoj komentár tam, kde má byť! Ďakujem! Dúfam, že odteraz už tvoje komentáre nebude označovať ako spamy. Je zaujímavé, že som chcela ísť teraz na tvoj blog z blogu Moj kawalek.., ale napadlo mi, že sa idem pozrieť najprv na môj blog, či tu nemám nejaký komentár. A mám, práve od teba 🙂

      Like

    1. Nepreháňaj to, Adrika 🙂 Viem variť, aj piecť, ale nie tak, ako napr. ty a odfotiť jedlo už vôbec neviem 😦 Som rada, že si ku mne zablúdila. Ďakujem za návštevu aj za komentár.

      Like

Pridaj komentár

