Kedy ste si naposledy kúpili detskú knihu?

Naozaj nechápem, ako sa to mohlo stať, ale mňa táto knižka, o ktorej teraz budem písať, v detstve obišla. Až ako dospelá som zaregistrovala Pippi  Dlhú pančuchu v televíznom seriáli v časoch, keď ho už pozerali moje deti.  V poslednej dobe som sa viackrát na internete dostala k rôznym diskusiám o detských knihách a v nich bola táto kniha o dievčati, ktoré pozná celý svet, zároveň ako aj jej autorku Astrid Lindgrenovú, označovaná za tú, ktorú každý čítal. Len ja nie 😦

Preto som vôbec nerozmýšľala, keď som knihu objavila na posledných vianočných trhoch. Až do dnešného dňa bola zabalená vo fólii, tak, ako som ju kúpila. Odbalila som ju len kvôli foteniu. To znamená, že som si knižku ešte neprečítala. Prelistovala som si ju, pozrela ilustrácie, ktoré sa mi nie príliš páčia a knižku si odložím na príhodnú chvíľu. Dúfam, že to nebude až dovtedy, keď ju budem čítať mojim vnúčatám 🙂

Nový priečinok1

Na okraji malého mestečka stojí vila Vilôčka a v nej býva úplne samo deväťročné dievčatko s vlasmi ryšavými ako líška, spletenými do vrkočov, obrovskou silou, hlavou plnou výborných nápadov a srdcom tak veľkým a dobrým, že by sa doňho vošiel celý svet. Jej maminka je anjel a ocko morský vlk, ktorého jedného dňa búrka zmietla z paluby a teraz je kráľom černošského kmeňa. Pipi má zvláštne zvyky. Napríklad spí s nohami na vankúši a s hlavou pod pokrývkou. (zdroj)

Takto vyzerala filmová Pipi.

pipi pančucha

zdroj fotografie

 

Viete, ako vlastne kniha o malom dievčati vznikla? Toto o nej píše portál pluska.sk:

Malá dcérka budúcej spisovateľky Astrid Lindgren, Karin, ležala chorá v posteli a prosila mamu, aby jej porozprávala rozprávku o Pipi Dlhej Pančuche. O tri roky neskôr však Lindgren sama ochorela a tak z si dlhej chvíle príbeh o silnom dievčatku s dlhými vrkočmi zapísala. A potom sa to začalo!
Kniha vyhrala hlavnú cenu v  súťaži detských kníh a vtedy sa 38-ročná Astrid Lindgren stala naozaj spisovateľkou. V priebehu rokov napísala 100 kníh, ktoré sa objavili v 26 krajinách a boli preložené do 76 jazykov. Keby sa všetky výtlačky postavili vedľa seba, obkolesili by 3-krát zemeguľu.

 

 

13 thoughts on “Kedy ste si naposledy kúpili detskú knihu?

        1. Bärbel, es gehört nicht zu deinem Kommentar. Lucja aus Polen hat seinen Kommentar versehentlich unter deinem geschrieben. Du musst auch automatischen Translator verwenden 🙂 Schade, dass hier im WordPress geht es nicht installieren, wie im Blogspot.

          Like

  1. Detskú knihu som kúpila naozaj veľmi dávno … ešte mojim deťom na základnej škole. Ako stredoškoláci si knihy kupovali sami … 🙂 U nás bolo vždy veľa kníh … aj doma v rodičovskom dome (mali sme so sestrou knižnicu plnú krásnych knižiek) a aj moje ratolesti so život bez knihy veru nevedeli predstaviť. Máme veru aj PIPI dlhú pančuchu. A s krajšími ilustráciami, je poriadne omakaná … Dcérka sa veľmi ťažko učila čítať. Aby sme to zlepšili, tuším že ako druháčka čítala práve z tejto knižky každý deň nahlas zopár stránok. Mne, pri príprave večere … :)))) pekné spomienky … a len tak na okraj … hlasné čítanie veru pomohlo … :)))))

    Like

    1. Detské knihy priebežne niekomu kupujem, naposledy môjmu synovcovi. Tú fotku, kedy som mu tie knižky priniesla, som použila dokonca aj na tomto blogu – https://fotografiedb.wordpress.com/2013/11/24/zivot-s-knihou/
      Ku knihám v rodičovskom dome som si bola požičať túto vetu zo sestrinej stránky, lebo to platilo rovnako aj pre mňa:
      Doma sme mali celkom slušnú zásobu kníh a aj v knižnici som bola pravidelnou návštevníčkou.

      Viac tu: http://janachmelova-knihy.meu.zoznam.sk/ako-to-bolo2/
      Rodičia mali ako vedľajší pracovný pomer prácu v miestnej knižnici, takže o knihy núdza nebola. Aj v mojej vlastnej domácnosti sme zahrabaní knihami, no čiastočne som sa ich už zbavila, pretože som knihy, ktoré patrili ex, poslala jemu.
      Ako si bola na tom s hlasným čítaním? Keď som ja začala deťom čítať niečo na dobrú noc, začalo sa mi okamžite zívať a bola by som zaspala skôr, ako ony.
      Ale tu išlo o to, že Pipi som si vo svojich pomaly šesťdesiatich rokoch kupovala PRE SEBA 🙂

      Like

  2. Kdy jsem naposledy koupila dětskou knížku? Asi předloni, když jsme šli vítat miminko našeho mladého kolegy. Ale ani už si nevzpomínám, jaká to byla. Nejspíš obrázková. Dnes je takový výběr, ale ne všechny se mi líbí….
    Pipi jsem viděla nejprve jako film, který se mi tenkrát moc líbil. I hlavní představitelka. Vlastně jsem ani nevěděla, kdo je autorkou předlohy. Pro mě AL = Děti z Bullerbynu s ilustracemi Heleny Zmatlíkové. Ty jsem četla mnohokrát z knihovny a pak ji koupila svým dětem.
    Ilustrace v tvé Pipi se mi nelíbí.
    Už jako máma jsem pro své děti objevila od AL Bratři Lví srdce. Ta je úúúúžasná pro děti i pro dospělé. Četla jsem ji své nemocné dceři, pak dětem na horách….pak jsem ji někomu půjčila a nedostala ji zpět. Po létech jsem si ji koupila znovu a čekám na vnoučata.

    Like

    1. Tak aj tebe odpoviem, že nešlo o to, kedy ste naposledy kupovali – všeobecne – detskú knihu, ale kedy ste si ju kupovali pre seba :-))) Na tom som sa zabavila a myslela som, že sa zabavíte aj vy, ale asi som to nesprávne podala 😦

      Like

  3. Pipi jsem měla ráda jako malá holka. KDY jsem si koupila dětskou knihu? Když nebudu počítat Jendovi před pár dny, tak asi před měsícem… MILUJI KNIHY. Jmenuje se Sára Kniha třetí. Asi před rokem jsem natrefila na Knihu první, a moc mě to chytlo, tak jsem si koupila Knihu druhou a nyní třetí:-) Moje děti bohužel nečtou, tak jim to aspoň převyprávím vlastními slovy. https://www.kosmas.cz/knihy/151638/sara.-kniha-prvni/

    Like

    1. Viem, že rada čítaš, lebo si ťa občas idem prečítať na tvoj blog 🙂 Už je asi pre tvoje deti neskoro, ale ja by som im častejšie bola dávala knihu namiesto počítača či laptopu, či čo to používajú. Mne to niekedy pripadá tak, že sú už malí závisláci 🙂 Čítaním sa zdokonaľuje aj pravopis, aj sa zväčšuje slovná zásoba. Pozriem sa, čo za knižky si si to kúpila 🙂 ďakujem!

      Like

Pridaj komentár

