Trinásty

Že je za nami už trinásty týždeň roka, nie je nič radostné. Veď len nedávno sme si pripíjali so šampanským a už máme jeho presnú štvrtinu odžitú. Ja viem, že sa opakujem každý týždeň, no mne ten čas letí takou rýchlosťou, že sa mi to vôbec nepáči. Mám medzi svojimi známymi zopár ľudí, ktorí sa mi viackrát ponosovali, že sa nudia. Čo to tá nuda vlastne je?

Marec je pre niektorých posledným mesiacom na splnenie si daňových povinností. Práve začiatkom minulého týždňa som sa aj ja vybrala na daňový úrad. Našťastie tam neboli žiadne zástupy ľudí, celý pobyt mi tam netrval viac ako tri minúty. Keď som sa tejto povinnosti zbavila, odľahlo mi a cestu z daňového som nemerala domov autobusom, ale som si urobila pešiu prechádzku až domov. Bolo pekné počasie, bolo by ho škoda nevyužiť.

IMG_0245

IMG_0258(2)

IMG_0262

IMG_0301

IMG_0398

IMG_0473

Aj môj kvetinový záhon pri dome si pýta svoj čas. Je síce sucho, no burina rastie tak rýchlo, ako keby ju niekto polieval. Bolo ju treba vyplieť.  Po práci na záhone už nie som schopná ničoho, moje kríže sa potom pýtajú do polohy ležmo a chcú oddychovať. Únava a bolesť krížov mi bránia v mnohých činnostiach, ktorým by som určite rada venovala viac času.

IMG_0513

IMG_0514

Do počítača sa mi dostal nejaký nepríjemný červ, ktorý mi znepríjemňuje prácu na ňom. Hľadaním návodov a potom aj pokusmi o jeho odstránenie som strávila veľmi veľa času, no zbytočne. Nepodarilo sa mi ho odstrániť. Utešovala som sa, že do víkendu nejako vydržím a že počas neho mi to odstráni syn. Lenže som sa utešovala zbytočne, syn sa na víkend nedostavil domov, takže obmedzenia pri práci s počítačom pokračujú.

Na piatok tohto týždňa som mala predvolanie z ďalšieho úradu. Moji najbližší vedia, o čo sa jednalo, pre ostatných to nie je tak dôležité vedieť. Na úrade som bola naposledy pred tromi rokmi a jeho návštevou som veľmi dobrý pocit nemala. Dopadlo to dobre k mojej spokojnosti.

Keďže bolo nádherné počasie, cestou z tohto úradu som si zašla k neďalekému Štrkoveckému jazeru, aby som si tam urobila zopár fotografií. Keď som už kráčala k zástavke električky, oslovili ma dvaja mladí Rusi, ktorí chceli vedieť, kde je v blízkom okolí nejaký supermarket. Vraj si chcú kúpiť niečo na pitie. V tých končinách nie som vôbec doma, ani som si v rýchlosti nevedela spomenúť, ktorým smerom by som ich poslala. V hlave mi ešte prebleskla myšlienka, že či tú odpoveď odo mňa čakajú v ruštine. V tom ma zachránil prichádzajúci starší cyklista, z jeho bicykla a tašky, ktorú si niesol, bolo zjavné, že je domáci. Jeho som poprosila, aby vysvetlil dvom cudzincom, kde je tam najbližší obchod.  Chvíľu som zostala ešte aj ja obďaleč stáť a počúvala som, kam ich posiela. V tom som si uvedomila, že veď ja toho cyklistu poznám. Stála som niekoľko metrov od nich, oslovila som ho menom, no on ma nepočul. Musela som teda podísť bližšie ku skupinke a znovu som vyslovila meno môjho dávneho bývalého kolegu, teraz už vraj druhý rok dôchodcu. Chvíľu sme pokecali a ja som sa potom vybrala na neďaleký trh, aby som tam kúpila kvety na balkón.

miletička koláž jpg

V sobotu som sa venovala sadeniu nových kvetov a presádzaniu starých. Uvedomelí a tí, ktorí mali koho, boli aj voliť. Do neskorej noci som zase sledovala výsledky volieb a spokojná som išla spať. V nedeľu som sa prebudila do nového letného času, do dňa, ktorý aj počasím pripomínal viac letný ako jarný. Využila som ho na bicyklovanie a cestou okolo Rusovského jazera som videla, že bratislavskí nudisti nezaváhali a vo veľkom počte už obsadili jazero. Na koniec marca si takéto čosi vôbec nepamätám. Fotografiu jazera z nedele z celkom pochopiteľných dôvodov nemám a o nedeľňajšej cyklistike sa dočítate inokedy na mojom cyklistickom blogu.

balkón_koláž jpg

IMG_0879

Pridaj komentár

