Kto vie o tomto súsoší viac? Odpoveď.

Pred niekoľkými dňami som publikovala článok o sv. Janovi Nepomuckom, v ktorom som sa pýtala na informácie o súsoší, ktoré stojí na druhom nádvorí Primaciálneho paláca.

IMGP5787

Dnes už viem o súsoší viac vďaka blogerke Viere.

Do komentára pod pôvodným článkom mi napísala toto:

Na mieste, kde je od roku 1911 kamenná neogotická fasáda východného krídla Starej radnice, stávala predtým plná stena a pred ňou od prvej tretiny 18. storočia súsošie svätého Jána Nepomuckého, ktoré dalo námestiu aj meno Johannisplatz.

Architekti M. Komor a D. Jakab navrhovali postaviť novú budovu pri námestí v barokovo-klasicistickom slohu tak, aby pri terajšej Kostolnej uličke vznikla nika, kde malo byť súsošie znovu postavené. Návrh týchto architektov, ktorí postavili v Uhorsku niekoľko radníc a v Prešporku neskôr budovu Reduty, bol zamietnutý.

Ak by vtedy neboli uprednostnili Hübnerov banálny projekt, mohlo mať mesto v susedstve Primaciálneho paláca oveľa vhodnejšiu budovu. Kópia súsošia svätého Jána bola premiestnená na nádvorie Primaciálneho paláca pri Laurinskej ulici kde je dodnes.

Vďaka nej som našla aj dobovú fotografiu pôvodného miesta súsošia.

Primacialne_namestie-súsošie Nepomucký

Ďakujem ešte raz za informácie!

2 thoughts on “Kto vie o tomto súsoší viac? Odpoveď.

  1. Pripomenulo mi to jednu pesničku… “kdo to ví odpoví odpoví mi na otázku co je lexikon…”

    Som rada že som mohla niečim prispieť do tvojich zaujímavých blogov…

    Like

Pridaj komentár

