Žlté polia

Tieto fotografie mám v počítači už týždeň. Urobila som ich pri mojej poslednej cyklistike, kedy som išla popri Dunaji do Bergu, odtiaľ do Kittsee a po petržalskej ulici Kopčianska zase naspäť domov. Možno zaujmú vás, ktorí ste zatiaľ nemali možnosť vybehnúť za hranice mesta a vidieť tie polia zaliate žltou farbou.

IMG_2846

IMG_2840

IMG_2845

Pre obyčajných smrteľníkov sú polia s repkou olejnou (Brassica napus) krásna podívaná. Počuli ste ale o tom, že lány repky olejky sú čoraz väčším strašiakom lesníkov? Pýtate sa, že prečo? Pre toto:

Repka olejná je škodlivá hlavne pre srnčiu zver. Spôsobuje acidózy a dokonca úhyn zveri. Keďže táto žije  teritoriálne, nemigruje, je odkázaná často na  potravu, ktorú nájde na poliach. Repka je šťavnatá a zver ju má rada. Látky v repke olejnej napadajú pečeň, pľúca alebo nervovú sústavu, spôsobujú dehydratáciu, dokonca v niektorých prípadoch slepotu a zver neskôr umiera.

collage_repka ol

IMG_2875

IMG_2891

 

 

 

Ak máš záujem vyjadriť sa k téme, nájdeš ma TU

Pridaj komentár

