Babôčka admirálska na lykovci jedovatom

Keď som si dnes ráno prezerala novinky na mnou sledovaných blogoch, zaujali ma fotografie fínskej blogerky Gunilly. V jej poslednom príspevku sú fotografie rastliny, ktorú som tiež nedávno fotila. Keďže som fotky lykovca vonného a babôčky admirálskej doteraz nezverejnila, robím tak teraz. Fotografie vznikli pri mojej cyklistike do rakúskeho mestečka Bad Deutsch Altenburg ešte 9. marca.

Ker lykovca jedovatého (Daphne mezereum) som si všimla nielen kvôli jeho jemným ružovým kvietkom, ale aj preto, že okolo seba šíril sladkastú vôňu.  Bolo to v období, kedy ešte ostatné byliny  nekvitli a listnaté stromy ešte nemali listy.

IMG_6774

lykovec jedovatý Daphne mezereum L.

Po chvíli, počas ktorej som sa motala okolo tohto jemnými ružovými kvietkami obdareného kra, jeho kvety a vôňu zaregistroval aj prvý motýľ, ktorého som tento rok videla. Babôčka admirálska (Vanessa atalanta) sa dosť dlhú chvíľu opájala voňou a nektárom kvetov, no bližšie k sebe ma veľmi pustiť nechcela.  Len čo som sa k nej priblížila, odletela preč.

lykovec jedovatý Daphne mezereum L.

IMG_6803

Lykovec jedovatý rastie aj na Slovensku a jedným z troch druhov lykovcov, ktoré rastú na našom území. Spomedzi lykovca voňavého a lykovca muránskeho je tento lykovec najodolnejší. Vašu pozornosť upúta tento ker znovu až vtedy, keď sa na jeho vetvičkách objavia červené plody. Pozor, sú prudko jedovaté. Jedovatá je i jeho horká kôra.

Ak máš záujem vyjadriť sa k téme, nájdeš ma TU

Pridaj komentár

